عصر خودرو

اعلام شرایط جدید معامله تسه برای زوجین در بازار فرابورس ایران

عصر بازار- سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن برای زوجین با تصویب شورای پول و اعتبار افزایش و نرخ سود این تسهیلات یک درصد کاهش یافت.

اعلام شرایط جدید معامله تسه برای زوجین در بازار فرابورس ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، پیرو مصوبات شورای پول و اعتبار و هیات وزیران در اسفندماه 94 و نامه بانک مسکن در خصوص تغییر نرخ سود و افزایش سقف تسهیلات برای زوجین از محل اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در فرابورس ایران، نرخ سود این تسهیلات از 18.5 به 17.5 درصد کاهش یافت.
    طبق بخشنامه جدید، سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن برای زوجینی که تاریخ عقد آنها از اول فروردین ماه 1385 به بعد باشد(مشروط به عدم استفاده از تسهیلات طرح 92)، افزایش یافته است.
    بر این اساس، سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن در شهر تهران برای هریک از زوجین به 500 میلیون ریال، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر، 400 میلیون ریال و سایر مناطق شهری به 300 میلیون ریال خواهد بود.
    بنابراین متقاضیان دریافت وام 1000 میلیون ریالی باید 200 ورقه حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن و متقاضیان دریافت‌ وام 400 و 300 میلیون ریالی باید به ترتیب 160 و 120 ورقه حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن را خریداری کنند.
    متقاضیان دریافت تسهیلات با سقف‌های تعیین شده باید توجه داشته باشند که فقط اوراق تسهیلات مسکن مربوط به آبان‌ماه 94 و بعد از آن را خریداری کنند؛ در غیر این صورت تا سقف گذشته قادر به دریافت تسهیلات خواهند بود ضمناً افرادی که هم‌اکنون اوراق مربوط به ماه‌های گذشته را در اختیار دارند و هنوز اقدام به دریافت تسهیلات نکرده‌اند، می‌توانند با خرید اوراق آبان 94 به بعد به میزان مابه‌التفاوت رقم تسهیلات تا سقف‌های جدید، از این امکان بهره‌مند شوند.
    طبق این گزارش، پرداخت 2 فقره تسهیلات جهت خرید یک واحد مسکونی توسط زوجین، مستلزم خرید 6 دانگ یک واحد مسکونی از سوی زوجین است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها