عصر خودرو

مدیرعامل بورس انرژی:

وزیر نفت، پیگیر اقدام یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی است

عصر بازار- در سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، یکی از روشهای مستحکم سازی اقتصاد به ویژه در حوزه نفت و گاز متنوع سازی فروش نفت از سوی شرکت ملی نفت و وزارت نفت است که به طور مشخص بورس انرژی را نشانه گرفته است.

وزیر نفت، پیگیر اقدام یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، سید علی حسینی مدیر عامل بورس انرژی با یادآوری این بخش از سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: از اواخر سال 92 فعالیت بورس انرژی در فروش محصولات با پایه انرژی شروع شد و شرکت ملی نفت از سال گذشته اقدام به فروش میعانات گازی کرد، همچنین بعضی از فرآورده های نفتی به همین نسبت در بورس انرژی معامله می شود.

    وی در ادامه افزود: منتهی با سیاست هایی که در اقتصاد مقاومتی مطرح شده و امسال هم رهبر انقلاب درباره لزوم اقدام و عمل به آن تأکید داشتند، فاصله چشمگیری وجود دارد و ما انتظار داریم وزارت نفت بتواند سطح فروش خود از کانال بورس انرژی را به نحوی افزایش بدهد که تنوع سازی ابزارهای فروش در نفت و فرآورده های نفتی به عنوان یک بند مورد اشاره در سیاست های اقتصاد مقاومتی به درستی شکل بگیرد.

    این مقام مسوول خاطر نشان کرد: وزارت نفت و شرکت ملی نفت در بورس انرژی فعالیت می کنند اما سطح فعالیتشان مطلوب نیست و به میزانی که ما انتظار داریم نیست و چنانچه بخواهیم به اهداف اشاره شده در سیاست های اقتصاد مقاومتی دست پیدا کنیم، باید وزارت نفت و شرکت ملی نفت با یک برنامه ریزی منظم میزان فروش خود را از طریق بورس انرژی به حد مطلوب برسانند.

    وی درباره برنامه های وزارت نفت در خصوص عرضه نفت خام در بورس انرژی گفت: معامله نفت خام هنوز شروع نشده اما شخص وزیر نفت علاقه زیادی به تقویت بورس انرژی دارد و به دنبال توسعه فعالیت وزارت نفت در بورس انرژی است و تا همین امروز هم هرگونه پیشرفتی در تالار فیزیکی بورس انرژی حاصل شده نتیجه مدیریت و  پیگیری ویژه وزیر نفت بوده است.

    حسینی در ادامه تصریح کرد: اما نکته اصلی این است که تصمیمات در دستگاه های دولتی در چند سطح باید جاری و ساری شود و بروکراسی زیادی در این مسیر حاکم است بنابراین انتظار ما این است که چنانچه قرار است اقدام جدی در اجرای سیاست های مقاومتی انجام شود این موانع با سرعت بیشتر پشت سر گذاشته شود به گونه ای که خیلی زمان بر نشود چون زمان رسیدن به اهداف به اندازه تحقق اهداف مهم است.

    مدیرعامل بورس انرژی ضمن ابراز امیدواری در خصوص سال پیشرو در حوزه بازار سرمایه گفت: خیلی امیدوارم که امسال حرکت جدی در این خصوص انجام شود چون در روزهای پایانی سال 94 در جلسه ای با مهندس زنگنه بحث های جدی در خصوص این موارد مطرح شد و وزیر تأکید جدی داشتند که در سال 95 با برنامه ریزی بهتر و پیگیری جدی تر موضوع معاملات نفت و سایر فراورده های نفتی در بورس انرژی صورت پذیرد.

    حسینی خاطر نشان کرد: هم اکنون بستر لازم در بورس انرژی فراهم است اما نکته اصلی  این است که باید میزان فروش بیشتر شود و تنوع در ابزارهای فروش به گونه ای جذاب شود که رینگ داخلی و صادراتی بتواند مشتریان بیشتری را به این بازار جذب کند.

    وی تصریح کرد: اگر این استراتژی در دستور کار قرار بگیرد ما به سرعت و تا پایان نیمه اول سال می توانیم گام جدی در یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی برداریم ولی اگر این جدیت لازم وجود نداشته باشد شاید اجرای این موضوع مشمول مدت زمان طولاتی تری شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها