عصر خودرو

مدیرعامل بورس کالای ایران:

معاملات کشاورزی در بورس کالا، امسال رونق بیشتری می گیرد

عصر بازار- مدیرعامل بورس کالای ایران با اعلام اینکه در سال جاری کل محصولات ذرت و جو در بورس کالا عرضه خواهد شد گفت: انتظار می رود در امسال عرضه کالاهای وارداتی در بورس کالا رونق بیشتری داشته باشد.

معاملات کشاورزی در بورس کالا، امسال رونق بیشتری می گیرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، حامد سلطانی نژاد با بیان اینکه سال 94 یکی از سخت‌ترین سال‌ها برای بورس کالا بود، افزود: گرچه حجم معاملات در این سال کاهش زیادی نداشت، اما ارزش معاملات کاهش محسوسی را تجربه کرد که عمدتا ناشی از کاهش جهانی قیمت‌ برخی محصولات بود.

    مدیرعامل بورس کالا به کاهش بسیار زیاد قیمت فلزات از جمله میلگرد از حدود 2 هزار تومان به حدود هزار و 300 تومان در هر کیلو، کاهش قیمت محصولات پتروشیمی و قیمت جهانی نفت اشاره کرد و گفت: کاهش قیمت‌های جهانی این محصولات و رکود باعث شد که بورس کالا از این وضعیت متاثر شود.

    وی ادامه داد: در این شرایط بورس کالا سعی کرد که تنوع بیشتری را در عرضه محصولات ایجاد نماید، بر این اساس به بخش کشاورزی که رونق چندانی نداشت توجه بیشتری شد، به طوری که در سال 94 شاهد رونق قابل ملاحظه بخش کشاورزی در بورس کالا بودیم.

    مدیرعامل بورس کالا به برنامه این بورس برای فرهنگ‌سازی و معرفی ابزارهای مالی جدید مبتنی بر اوراق بهادار اشاره و تصریح کرد: سال 94 شاهد آغاز سرمایه‌گذاری روی معاملات اوراق مبتنی بر کالا بودیم، بر این اساس امسال سال توسعه و برداشت در حوزه اوراق بهادار است.

    عرضه کل محصولات ذرت و جو در سال 95

    سلطانی نژاد با پیش‌بینی اینکه سال 95 سال خوبی برای بخش کشاورزی در بورس کالا باشد، گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته قرار است کل محصولات ذرت و جو در سال 95 در بورس کالا عرضه شود.

    وی خاطرنشان کرد: با مصوبات مجلس و دولت در جهت شفاف‌سازی، ورود به ساختار شفاف بورس کالا بهترین گزینه خواهد بود، حتی انتظار ما این است که در سال جاری عرضه کالاهای وارداتی در بورس کالا رونق بیشتری داشته باشد و کالاهای وارداتی از طریق بورس کالا عرضه شوند.

    سلطانی نژاد با اعلام اینکه در سال 95 هر گونه عرضه خارج از شبکه قاچاق محسوب می‌شود، یکی از بهترین شبکه‌های رسمی برای مبادلات کالا را بورس کالای ایران دانست و پیش‌بینی کرد که شرایط پسابرجام در بخش واقعی اقتصاد خود را در سال 95 بیشتر نشان دهد و بورس کالا بیشتر درگیر بخش واقعی اقتصاد گردد.

    مدیرعامل بورس کالا اظهار داشت: پیش از این قرار بود بخش‌های مالی از جمله اوراق بهادار در بورس کالا تنزیل شود که این اتفاق در سال 95 عملیاتی و نقش بورس کالا در این بخش پررنگ‌تر خواهد شد.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا بازار مشتقات ارزی در نیمه اول سال 95 راه‌اندازی خواهد شد یا خیر؟ گفت: بر اساس برنامه اعلامی بانک مرکزی ظرف 6 تا 7 ماه نهایتا قرار است برنامه تک‌نرخی شدن ارز اجرایی شود که اگر این اتفاق بیفتد، در سال جاری شاهد راه‌اندازی بازار مشتقات ارزی در بورس کالای ایران خواهیم بود.

    فروش اموال تملیکی در بورس کالا

    سلطانی نژاد درباره توافقات بورس کالا و سازمان اموال تملیکی گفت: پول فروش اموال تملیکی حتما باید به حساب خزانه وارد شود. این موضوع تشریفات قانونی را می‌طلبد، بنابراین این امر منجر به این شد که یک توافقنامه میان دو دستگاه امضا شود تا بحث‌های قانونی پوشش داده شود، بر این اساس به زودی فروش اموال تملیکی در بورس کالای ایران کلید خواهد خورد.

    مدیرعامل بورس کالا درباره فروش اموال بانک سپه نیز گفت: بورس کالا آمادگی فروش اموال مازاد بانک سپه را دارد، اما همیشه مهلت کمی برای فروش اموالی که در تابلو عرضه می‌شود به جهت بازاریابی وجود دارد؛ ملک از جمله کالاهایی نیست که ظرف یک روز با دو تلفن بتوان برای آن بازاریابی کرد.

    وی اضافه کرد: بر این اساس مترصد این هستیم که شرکت‌های کارگزار ما به عنوان بازاریاب املاک به این قضیه ورود و شروع به بازاریابی کنند که این عرضه‌ها منجر به معاملات گردد.

    سلطانی نژاد خاطرنشان کرد: هر چه زمان بیشتر بگذرد، از زمانی که اطلاعیه صادر می‌شود تا زمانی که عرضه در بازار صورت می‌گیرد، فرصت بیشتری برای بازاریابی کارگزاری‌ها فراهم می‌گردد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو