عصر خودرو

جلوگیری از خام فروشی لازمه نیل به اقتصادمقاومتی

عصر بازار- عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر افزایش ارزش افزوده از طریق تکمیل زنجیره ارزش صنعت نفت و گاز،گفت: وزارت نفت باید شرایط را برای صادرات فرآورده های نفتی آماده کند.

جلوگیری از خام فروشی لازمه نیل به اقتصادمقاومتی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»به نقل از خانه ملت ،سیدمحمدحسین میرمحمدی درباره بحث افزایش ارزش افزوده ازطریق تکمیل زنجیره ارزش صنعت نفت و گاز گفت:در سیاست های اقتصاد مقاومتی بر توسعه تولید کالاهای دارای بازدهی بهینه تاکید شده است.

    نماینده مردم گلپایگان و خوانسار درمجلس شورای اسلامی،ادامه داد:با توجه به تاکید مقام معظم رهبری باید از خام فروشی درکشور جلوگیری شود که با افزایش ارزش افزوده از طریق تکمیل زنجیره ارزش صنعت نفت و گاز این مهم انجام خواهد شد.

    این نماینده مردم درمجلس نهم ادامه داد: باید از مواد معدنی درکشور استفاده مناسب شود و محصولات متنوع در کشور تولید شود.

     

    وزارت نفت شرایط را برای صادرات فرآوردهای نفتی آماده کند 

    میرمحمدی افزود:وزارت نفت باید شرایط را فراهم کند که به جای صادرات نفت خام، فرآورده های نفتی صادر شود.

    وی ادامه داد: توسعه و توجه به صنعت پتروشیمی کشور در زمینه جلوگیری از خام فروشی موثر است.

    عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآورشد:باید موادخام و معدنی در چرخه تولید قرار گیرد و محصول دارای ارزش افزوده صادر شود به دلیل اینکه انجام این مهم زمینه اشتغال زایی را فراهم می کند،البته باید در این رابطه سرمایه گذاری صورت گیرد.

    گفتنی است؛افزایش ارزش افزوده از طریق تکمیل زنجیره ارزش صنعت نفت و گاز،توسعه تولید کالاهای دارای بازدهی بهینه(براساس شاخص شدت مصرف انرژی) و بالابردن صادرات برق، محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی با تأکید بر برداشت صیانتی از منابع در بند 15 سیاست های اقتصاد مقاومتی آمده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها