عصر خودرو

بازار بورس در سال ۹۵ در انتظار چیست؟

عصر بازار- کارشناسات معتقدند که سال ۹۵ در بازارهای مالی کشور شاهد تحولات مثبتی خواهیم بود.

بازار بورس در سال ۹۵ در انتظار چیست؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از جوان؛ طبق پیش‌بینی‌های بانک مرکزی و صندوق بین‌المللی پول در سال 95 اقتصاد کشور رشد 5 درصدی را تجربه خواهد کرد و با توجه به این پیش‌بینی‌ها، شرایط اقتصادی مطمئناٌ نسبت به سال 94 بهتر خواهد بود و به به تبع  بازار سرمایه کشور نیز از این رشد و بهبود اقتصاد بی نصیب نخواهد بود.

    در همین خصوص کارشناسان معتقدند که بازار سرمایه از نظر حجم معاملات و توان مالی و کارآیی عملیاتی در سال جاری روند مطلوبی را پیش رو خواهد داشت و رشد شاخص بورس وضعیت بهتری را تجربه می کند.

    محمدرضا آرمان مهر در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: کاهش هزینه های انتقال پول در عرصه جهانی با گشایش سوئیفت  در بازار بورس تاثیرات مثبتی خواهد گذاشت.

    وی در ادامه افزود: بازار بورس دو سال است که در رکود به سر می برد و با اجرایی شدن واقعی برجام می توان امیدوار بود که شاخص رشد چشمگیری داشته باشد.

    ****ورود سرمایه های بیرونی هم فرصت و هم تهدید می تواند باشد

    روح الله ابوجعفری کارشناس اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نیز گفت: بورس دماسنج اقتصادی محسوب می شود، هرچه وضع اقتصاد بهتر باشد شاخص بورس هم اوضاع بهتری خواهد داشت.

    موحدی کارشناس اقتصادی نیز در زمینه تحول بازار مالی در سال آینده گفت: ورود سرمایه‌ گذار خارجی به این بازار می‌تواند هم فرصت وهم تهدید برای کشور باشد.

    وی ادامه داد: ورود سرمایه گذار خارجی  از جهتی می‌تواند فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری‌ بیشتر وخروج بازار از رکود باشد اما از طرف دیگر اگر برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه صورت نگیرد، ممکن است این فرصت تبدیل به تهدید شود.

    ***بازار بورس بازدهی سرمایه بالایی دارد

    همایون دارابی کارشناس بورس و سرمایه‌گذاری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: اجرای برجام افزایش فروش نفت، کاهش هزینه‌های مبادلات ارز و دسترسی به قطعات یدکی و تکنولوژی را برای شرکت‌ها فراهم خواهد کرد.

    وی اظهار داشت: در گذشته جهت خرید مواد اولیه و قطعات ماشین‌آلات مجبور بودیم 30 درصد مبلغ را از طریق شبکه‌های غیر رسمی با ریسک بالا پرداخت کنیم تا خریدها و نقل و انتقالات انجام شود اما در حال حاضر شرکت‌های اروپایی با پیش پرداخت 15درصد هم موافق هستند.

    دارابی تصریح کرد: این موارد در یک سال آینده هزینه‌های شرکت‌های ما را به اندازه چشمگیری کاهش خواهد داد و با ورود نفت کش‌های ایرانی به اروپا بازار بهتری در حوزه فروش نفت تجربه خواهیم کرد و آثار موارد فوق بر بازار بورس نمایان خواهد شد.

    حال باید منتظر بود و دید روند بورس مثبت خواهد بود و می توان به آینده روشن آن بر طبق پبش بینی ها امیدوار بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها