عصر خودرو

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

عصر بازار- قیمت جهانی نفت در بازار معاملات آتی روز جمعه با کاهش روبرو شد.

قیمت جهانی نفت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از رویترز، قیمت جهانی نفت در ساعات اولیه بازار معاملات آتی روز جمعه در منطقه آسیا به دلیل فزونی عرضه و همچنین تقویت دلار آمریکا با سیر نزولی روبرو شد؛ این در حالی است که آمارها حاکی از کاهش تولید نفت آمریکا دارد.

    در همین حال قیمت نفت دریای برنت برای تحویل در ماه ژوئن با 19 سنت کاهش به رقم 40 دلار و  14 سنت در هر بشکه رسید ضمن اینکه قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم برای تحویل در مدت زمان مشابه با 18 سنت کاهش در برابر 38 دلار و 16 سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

    همچنین سازمان اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد، تولید نفت این کشور در ماه ژانویه با 56 هزار بشکه کاهش در روز به رقم 9 میلیون 179 هزار بشکه رسید که این رقم نشان از کاهش تولید نفت خام آمریکا برای چهارمین ماه متوالی است ضمن اینکه تولید نفت آمریکا در ماه ژانویه بعنوان کمترین رقم از ماه اکتبر سال 2014 میلادی به بعد محسوب می شود.

    البته تحلیلگران اقتصادی بر این باور هستند،  میانگین بهای نفت آمریکا در سال جاری میلادی 39 دلار و 70 سنت در هر بشکه خواهد بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها