عصر خودرو

کاهش شاخص بورس فوتسی ۱۰۰ لندن به رغم افزایش قیمت نفت خام برنت

عصر بازار- شاخص سهام بورس فوتسی ۱۰۰ لندن، در پایان معاملات روز پنجشنبه، به رغم افزایش قیمت نفت خام برنت دریای شمال، روند کاهشی یافت.

کاهش شاخص بورس فوتسی ۱۰۰ لندن به رغم افزایش قیمت نفت خام برنت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»به نقل از ایرنا، ارزش شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن که در آن در هر روز کاری سهام 100 شرکت مهم و بزرگ انگلیس از نظر ارزش بازاری سهام ثبت شده در بورس، ارزش گذاری و خریدوفروش می شود در بعد از ظهر روز پنجشنبه با کاهش 0.28درصدی مواجه شد.
    شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن، با 17 واحد کاهش، به 6 هزار 186 واحد رسید.
    اعلام افزایش کسری حساب جاری انگلیس از جمله علل کاهش شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن بیان شده است.
    دفتر آمار ملی انگلیس روز پنجشنبه اعلام کرد در سه ماه چهارم سال گذشته میلادی، کسری حساب جاری این کشور به رقم بی سابقه 32 میلیارد و 700 میلیون پوند رسیده است.
    این میزان از کسری حساب جاری برابر با 7درصد از تولید ناخالص داخلی انگلستان(در این دوره زمانی) است که بالاترین حد از سال 1955 میلادی بشمار می آید.
    کسری حساب جاری انگلیس با احتساب سه ماهه چهارم ( منتهی به ماه دسامبر گذشته)، در سال 2015 میلادی به رقم 96.2 میلیارد پوند می رسد که 5.2 درصد از کل تولید ناخالص داخلی این کشور در سال گذشته میلادی شمرده می شود.
    پوند انگلیس نیز عصر روز پنجشنبه در برابر دلار آمریکا با 0.12 درصد افزایش، در مقابل 1.4391 دلار و همچنین با 0.39 درصدکاهش در مقابل یورو، در مقابل 1.2635 یورو معامله شد.
    هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال که بیش از دو سوم نفت های جهان از جمله نفت اوپک، بر اساس آن قیمت گذاری می شوند، نیز در پایان معاملات بعد از ظهر روز پنجشنبه در بازار لندن، برای تحویل در آینده، با 56 سنت افزایش به 39.82 دلار رسید.
    قیمت نفت خام برنت در بازارهای جهانی از ژوئن 2014 میلادی که هر بشکه آن در حدود 115 دلار بود، تاکنون به دلیل کاهش تقاضا، مازاد تولید نفت و بروز نوسان در اقتصادهای نوظهور نزدیک به 70 درصد کاهش داشته است.
    هر چند از ماه ژوئن گذشته که بهای هر بشکه نفت خام برنت با رسیدن به سطح 27.10 دلار، به پایین ترین حد در طی 20 سال گذشته رسیده بود تاکنون رشد قابل ملاحظه ای کرده است.
    به گزارش منابع انگلیسی، بهای هر بشکه نفت شاخص آمریکا، 'وست تگزاس اینترمیدییت '( دبلیوتی آی )برای تحویل در ماه آوریل نیز روز پنجشنبه با 61 سنت افزایش به 38.93 دلار رسید.
    گفته می شود که کاهش ارزش دلار از جمله علل افزایش بهای نفت خام در بازارهای جهانی بوده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها