عصر خودرو

ایران و عراق تولید نفت خود را افزایش دادند

عصر بازار- خبرگزاری رویترز گزارش داد، به رغم آمادگی اعضای اوپک برای شرکت در اجلاس تثبیت تولید نفت در قطر، ایران و عراق دو عضو این سازمان، تولید نفت خام خود را افزایش داده اند.

ایران و عراق تولید نفت خود را افزایش دادند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصر بازار»به نقل از روییترز ،این افزایش در حالی صورت گرفته است که تولید نفت اوپک در ماه جاری نسبت به ماه فوریه تا صد هزار بشکه افزایش یافته و به رقم 32 میلیون و 470 هزار بشکه در روز رسید.
    براساس این گزارش، بررسی اطلاعات منابع صنعت نفت و کشتیرانی ایران نشان می دهد که این کشور بعد از لغو تحریم ها تولید خود را افزایش داده و عراق نیز تولید خود را به حد رکورد رسانده است.
    این درحالی است که قیمت نفت در مجموع، روندی نزولی دارد و رقبای اصلی ایران از جمله عربستان هم گفته اند که با بازگشت ایران به بازار، تولید خود را کاهش نخواهند داد.
    پیشتر عربستان، ونزوئلا، قطر و روسیه (به عنوان عضو غیر اوپک) توافق کرده بودند که تولید خود را افزایش ندهند تا قیمت های بازار نفت بیش از این کاهش پیدا نکند. همچنین آنها اعلام کردند که به دنبال جلب توافق ایران و عراق نیز خواهند بود.
    با این وجود در گزارش اخیر اوپک آمده است که انتظار برای بازگشت نفت ایران به بازارهای جهانی، عامل عمده کاهش چشمگیر قیمت نفت در ماه گذشته بود.
    سایت رسمی اوپک نیز گزارش داده است که 18 آوریل قرار است بسیاری از کشورهای تولیدکننده نفت دنیا که روی هم رفته تولید نیمی از نفت خام جهان را در دست دارند، در قطر گردهم آیند تا درخصوص موضوع تثبیت تولید خود مذاکره کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها