عصر خودرو

وزیر راه و شهرسازی از خرید ۱۳۸ فروند هواپیما خبر داد

عصر بازار- عباس آخوندی نوسازی ناوگان هواپیمایی را از دستاوردهای برجام عنوان کرد و گفت: سال‌ها بود‌ که مردم از فرسودگی ناوگان هوایی در رنج بودند و اندیشه نوسازی ناوگان هوایی ایران با خرید ۱۳۸ فروند هواپیما از جمله اتفاق‌های خوبی است که به‌زودی رقم می‌خورد.

وزیر راه و شهرسازی از خرید ۱۳۸ فروند هواپیما خبر داد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»به نقل از نسیم آنلاین، فارس نوشت: عباس آخوندی در جمع مردم و مسئولان این شهر در حاشیه افتتاح پروژه پیاده‌راه فرهنگی رشت با بیان اینکه در سال 94 موفقیت‌های زیاد و سختی‌های بسیاری را سپری کردیم، اظهار کرد: مردم ایران سال گذشته در مواجهه با قدرت‌های جهان در زمینه انرژی هسته‌ای به موفقیت خوبی دست یافتند.

    وی با بیان اینکه پذیرش ایران توسط قدرت‌های جهان به عنوان یک قدرت منطقه‌ای پیروزی بزرگی بوده است، گفت: قلمرو فرهنگی ایران بسیار فراتر از چارچوب مرزهای رسمی است.

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه آنچه در برجام اتفاق افتاد پذیرش ایران به عنوان مرکزیت در منطقه بوده است، ادامه داد: ایران با موفقیت در برجام نشان داد که لنگر ثبات و توازن در منطقه است.

    وی با تصریح بر اینکه تمام این موفقیت‌ها به برکت رهبری و اقدام رئیس جمهور و دانشمندان بوده است، اضافه کرد: برجام موجب اتفاق‌ها و اندیشه‌های خوب و بزرگی در کشور شد.

    آخوندی افزود: موفقیت در برجام موجب شد تا پروژه‌ها و اندیشه‌های بزرگی در کشور ایجاد شود و در عرصه تولید نفت به سطح بالایی دست یابیم و از تولید کنندگان نفت صیانت کنیم.

    وی با اشاره به اینکه توانستیم در حوزه حمل و نقل هوایی اتفاق‌های خوبی رقم بزنیم، خاطرنشان کرد: موفقیت به گونه‌ای بود که توانستیم حتی به فرودگاه‌های بین‌المللی جهان پروازهای مستقیم داشته باشیم.

    وزیر راه و شهرسازی، نوسازی ناوگان هواپیمایی را از دستاوردهای برجام عنوان کرد و گفت: سال‌ها بود‌ که مردم از فرسودگی ناوگان هوایی در رنج بودند و اندیشه نوسازی ناوگان هوایی ایران با خرید 138 فروند هواپیما از جمله اتفاق‌های خوبی است که به‌زودی رقم می‌خورد.

    وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته به دلیل مشکلاتی که بود حتی اندیشه نوسازی ناوگان هوایی امکانپذیر نبود اما با برجام به چنین موفقیت‌هایی دست یافته‌ایم.

    آخوندی با بیان اینکه اکنون 60 فرودگاه در کشور وجود دارد که از این تعداد تنها 10 فرودگاه فعال و بقیه غیرفعال هستند، گفت: به‌زودی با تجهیز ناوگان هواپیمایی و فعال کردن فرودگاه‌های غیرفعال و تجهیز فرودگاه‌های فعال اتفاق‌های خوبی در این بخش به ثمر می‌نشیند و از ایران به تمام جهان پرواز مستقیم خواهیم داشت.

    وی خاطرنشان کرد: از سال 91 تا 93 مردم ایران 12 میلیارد دلار بابت خرید بلیت به ناوگان هوایی کشورهای دیگر پرداخت کردند در حالی که ایران مرکز منطقه است و باید مرکز پروازهای بین‌المللی باشد.

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته به دلیل بی‌توجهی به چنین موضوعاتی موقعیت راهبردی خود را در حمل و نقل هوایی از دست دادیم، یادآور شد: این پروازها از دیگر کشورهای همسایه جنوب و غرب ایران انجام می‌شد.

    وی یادآور شد: باید در مدت پنج سال آینده تمام ناوگان هواپیمایی ایران را نوسازی کرده و فرودگاه‌های ایران را دوباره بسازیم.

    آخوندی با بیان اینکه مردم انتظار داشتند فرودگاه امام خمینی (ره) تهران مرکز پروازها باشد، متذکر شد: آخرین ظرفیت پروازهای ایران 6 میلیون نفر مسافر است و ما می‌خواهیم به 90 میلیون مسافر افزایش یابد.

    وی متذکر شد: امیدواریم هر چه سریع‌تر این عقب‌ماندگی‌ها جبران شود و همزمان با نوسازی ناوگان هوایی به طرف توسعه صنعت ریلی حرکت کنیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها