عصر خودرو

علاقه آلمانها برای سرمایه گذاری مشترک در ایران با تسریع اتصال به سوئیفت

عصر بازار- مسئول ارشد شرکت خدمات مالی افیس (EFiS EDI Finance Services AG)، یکی از دلایل مهم اتصال هر چه زودتر بانک های ایران به سوئیفت برای آلمان را علاقه مندی وزیر اقتصاد و شرکت های کشورش برای سرمایه گذاری های مشترک با ایران عنوان کرد.

علاقه آلمانها برای سرمایه گذاری مشترک در ایران با تسریع اتصال به سوئیفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، «آرمین گرهارت» افزود: شرکت های آلمانی از جمله فولکس واگن و زیمنس بسیار علاقه مندند که ارتباط سیستم بانکی ایران با سایر بانک های جهان در چارچوب سوئیفت (society for worldwide interbank financial telecommunication) هر چه زودتر برقرار شود تا مراودات اقتصادی و تجاری دو کشور تسهیل شده و توسعه یابد.
    وی که از قانونگذاران این شرکت مالی اروپایی است، اظهار داشت: «زیگمار گابریل» وزیر اقتصاد و معاون صدراعظم آلمان از ما خواسته است هر چه سریعتر با همکاری کارشناسان ایرانی، بانک های ایران را به سوئیفت متصل کنیم.
    گرهارت اضافه کرد: ایران سال ها از جامعه جهانی ارتباط مالی بین بانکی دور بوده و باید تغییراتی که دیگر کشورها به تدریج خود را با آن منطبق کرده اند را یکجا انجام دهد.
    وی گفت: همچنین کارشناسان آلمانی نیز باید به کمک کارشناسان ایرانی با نظام پرداخت داخلی جمهوری اسلامی ایران آشنا شوند تا انطباق با معیارهای سوئیفت به سرعت فراهم شود.
    این مسئول شرکت افیس اضافه کرد: این روند دارای چند گام است که نخستین آن، درک و شناخت نظام پرداخت محلی، گام دوم مربوط به متغیرهای فنی و چگونگی اتصال به سوئیف و گام سوم نیز مشتمل بر یک سری تعهدات است.
    این شرکت مالی غیرانتفاعی در آلمان، به 31 کشور اروپایی و بسیاری از کشورهای آسیایی در انتقال وجوه در چارچوب سوئیفت خدمات ارائه می کند.
    دومین همایش بانکداری و تجارت ایران و اروپا اسفندماه 94 در تهران برگزار شد.

    برچسب ها