عصر خودرو

رئیس اتاق ایران گفت:

همکاری ایران و پاکستان برای استفاده از سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیارد دلاری چین

عصر بازار- رئیس اتاق ایران گفت: ایران و پاکستان زمینه‌ همکاری در حوزه انرژی، صنعت، معدن و سرمایه‌گذاری را بررسی کرده و قرار است ایران از سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیارد دلاری چین در کریدور شرق به غرب در پاکستان حداکثر بهره‌برداری را بکند.

همکاری ایران و پاکستان برای استفاده از سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیارد دلاری چین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»به نقل از فارس ،محسن جلال‌پور در مورد دستاورد اخیر فعالان بخش خصوصی در سفر به پاکستان که به همراه رئیس‌جمهور به این کشور بود، اشاره کرد و گفت: در این سفر 4 جلسه مهم در زمینه‌های مختلف ازجمله بررسی وضعیت حمل‌ونقل بین دو کشور، انرژی، صنعت و معدن و تجارت برگزار شد که در همین زمینه یادداشت‌ تفاهمی هم بین وزارتخانه‌های امور خارجه، بهداشت و صنعت و معدن ایران و پاکستان به امضا رسید.

    جلال‌پور همچنین به جلسه‌ای در مورد بررسی قوانین سرمایه‌گذاری پاکستان اشاره کرد و گفت: این قوانین از هر نظر بین فعالان بخش خصوصی دو کشور بررسی شد، تا چالش‌ها و موانع بر سر راه تجارت ایران و پاکستان برطرف شود.

    وی به اهمیت کریدور شرق به غرب که ایران و پاکستان بر سر راه این کریدور قرار گرفته‌اند، اشاره کرد و افزود: چین طی سال‌های گذشته بیشتر به توسعه شرق خود اهمیت داده و اکنون بنا دارد، تا 800 میلیارد دلار در غرب خود سرمایه‌گذاری کند تا توسعه و اشتغال در این منطقه ایجاد کند که ایران و پاکستان می‌توانند بهترین استفاده را از این ظرفیت انجام دهند.

    بنابر اعتقاد رئیس پارلمان بخش خصوصی، تحول اخیر چنان بزرگ خواهد بود که حتی سیاست‌های کلان قدرت‌های بزرگ را هم تحت تأثیر قرار خواهد داد و این سرمایه‌گذاری می‌تواند فرصت‌ زیادی را در اجرای پروژه‌های عمرانی، حمل و نقل و انرژی برای ما پدید آورد.

    وی همچنین در مورد دیدارهای رو در روی بازرگانان ایران با طرف پاکستانی، گفت: 250 تاجر پاکستانی با 50 بازرگان ایرانی ملاقات‌های خوبی را در این سفر داشتند،‌اما قطعا انعقاد قرارداد و آغاز همکاری‌ مشترک امری زمان‌بر است، ولی شاهد نقاط اتصال خوبی در این زمینه بودیم.

    رئیس اتاق ایران از سفر دو هیأت پاکستانی طی ماه آینده به ایران خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت بهر‌ه های لازم را ببریم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها