عصر خودرو

ادامه روند افزایش عرضه جهانی مس به‌رغم کاهش قیمت‌ها

عصر بازار: قیمت‌ها در بازار مس جهانی به‌رغم کاهش به کمترین سطح خود در ۶ سال اخیر، هنوز برای بسیاری از معادن سود‌آور است و این به معنای تداوم عرضه بالا و کاهش بیشتر قیمت مس است.

ادامه روند افزایش عرضه جهانی مس به‌رغم کاهش قیمت‌ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز ، بر اساس گزارش استاندارد چارترد، حتی با سقوط قیمت به کمترین سطح خود در 6 سال گذشته نزدیک به 90 درصد معادن سود‌آور هستند که نشان‌دهنده انگیزه بسیاری از معادن برای ادامه تولید است. بر اساس تخمینی که توسط بلومبرگ انجام شده است برای کاهش تولید کمپانی‌های بزرگ تولید مس باید قیمت‌ها 24 درصد دیگر کاهش داشته باشند.

    کنت هافمن تحلیل‌گر بلومبرگ می‌گوید: در حال حاضر معادن مس برنامه‌ای برای کاهش تولید ندارند و حتی با قوت تمام در حال اجرای برنامه‌های خود جهت افزایش تولید در آینده هستند.

    تلاش‌کمپانی‌ها برای تولیدبیشتر مس در کنار کاهش تقاضای آن منجر شده است سوسیته‌جنرال پیش‌بینی کند که اضافه عرضه مس در سال جاری دو برابر خواهد شد.

    گلدمن ساکس نیز در گزارش اخیر خود اعلام کرده است قیمت مس در نیمه دوم سال جاری به سطح 4800 دلار در هر تن کاهش خواهد یافت که حاکی از کاهش بیش از 10 درصدی قیمت مس نسبت به آخرین قیمت معامله فلز سرخ در روز سه‌شنبه است.

    قیمت مس در جریان آخرین معاملات انجام شده در بازار فلزات لندن، دیروز سه‌شنبه به سطح 5297.50 دلار در هر تن رسید که نسبت به روز قبل حکایت از افزایش بیش از 109 دلاری دارد.

    کاهش قیمت انرژی در کنار کاهش ارزش پول کشورهای تولید‌کننده مس مانند شیلی تولید مس را در این کشورها ارزان‌تر از گذشته می‌کند. این به معنای سودآور بودن تولید مس با وجود کاهش قیمت‌ها است.

    راب هووارث، تحلیل‌گر ارشد بازار کالا در سیاتل آمریکا می‌گوید، آنها (کشورهایی همچون شیلی و پرو...) می‌توانند به تولید مس خود ادامه دهند، متاسفانه این به معنای تبدیل شدن شرایط بازار مس به شرایط بازارهایی همچون نفت و طلا است. ما بیشتر از آنچه که نیاز داریم تولید می‌کنیم.

    برچسب ها