عصر خودرو

گواهی سپرده کالایی دارای استانداردهای جهانی است

عصر بازار- سلطانی نژاد گفت: در همه بورس‌های کالایی از استاندارد گواهی سپرده کالایی و یا سلف استفاده می کنند.

گواهی سپرده کالایی دارای استانداردهای جهانی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، حامد سلطانی‌نژاد مدیر عامل بورس کالای ایران در خصوص راه‌اندازی گواهی سپرده طلا اظهار داشت: در حوزه طلا برای سال جدید گواهی سپرده سکه طلا را در دستور کار داریم که راه اندازی خواهد شد.

    وی افزود: این گواهی به عمق بازار کمک می‌کند و از طرف دیگر بر روی شمش طلا در نظر داریم که گواهی سپرده کالایی شمش طلا راه اندازی شود که نیازمند همکاری و هماهنگی بین تولیدکنندگان طلا برای شمش جهانی است تا براساس استانداردهای جهانی شمش طلا تولید شود.

    مدیر عامل بورس کالای ایران خاطر نشان کرد: یکی از مزیت های بزرگ گواهی سپرده طلا، امنیت در معاملات و نگه‌داری سکه طلا است؛ به طوریکه افراد می توانند با تبدیل کردن دارایی خود به اوراق گواهی، بدون هیچ دغدغه به معامله یا نگه داری سکه بپردازند؛ چراکه گواهی سپرده طلا با نام است و حتی در صورت سرقت این گواهی، امکان دریافت سکه ها با مدارک شناسایی افراد نیز وجود دارد و به این ترتیب دغدغه ای برای عدم امنیت سکه وجود نخواهد داشت.

    وی تصریح کرد: گواهی‌های سپرده طلا در بورس‌های کالایی از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا طلا به عنوان جایگزینی در بازارهای مالی استفاده می‌شود.

    سلطانی نژاد تصریح کرد: یکی از لوازمی که در دستور کار خود داریم اوراق بهادار مبتنی بر طلاست که ارتباط با ازرهای جهانی هم به این ترتیب می‌تواند برقرار شود .

    وی افزود: گواهی سپرده کالایی دارای استانداردهای جهانی است و ما برای همکاری با هر بورس کالایی در دنیا نمی توانیم کالا را به صورت مستقیم در آنها عرضه کنیم و در همه بورس های کالایی از استاندارد گواهی سپرده کالایی و یا سلف استفاده می کنند و در شکل پیشرفته تر آن از قراردادهای مشتقه نیز استفاده می کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها