عصر خودرو

حضور ایران در تجارت جهانی محصولات جانبی گاز افزایش می‌یابد

عصر بازار- حضور ایران در تجارت جهانی محصولات جانبی گاز با توجه به کاهش تحریم ها و افزایش ظرفیت تولید در پالایشگاه های کشور افزایش می یابد.

حضور ایران در تجارت جهانی محصولات جانبی گاز افزایش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این که پایان تحریم زمینه فروش بیشتر محصولات جانبی گاز در بازار جهانی را فراهم می کند، اظهار کرد: هم اکنون تمام گوگرد و ال پی جی تولید شده در پالایشگاه های کشور به فروش رفته است.

    حمیدرضا عراقی افزود: بازاریابی برای فروش بیشتر محصولات تولیدی در دستور کار قرار گرفته و این فرآیند بر اساس برنامه ریزی تعریف شده در جریان است.

    وی با بیان این که بازاریابی بیشتر این محصولات در بازار جهانی در دستور کار قرار گرفته است، اعلام کرد: ما باید خود را با بازار جهانی تطبیق دهیم.

    معاون وزیر نفت درباره کاهش و افزایش قیمت جهانی محصولات جانبی گاز نیز گفت: این قیمت براساس مولفه های مشخصی تغییر می کند و ایران نیز محصولات خود را بر اساس نوسان قیمت در بازار می فروشد.

    ایران به صورت میانگین سالانه بیش از پنج میلیون تن ال پی جی به کشورهای خارجی ارسال می کند و با ورود فازهای جدید پارس جنوبی به مدار تولید شاهد افزایش حجم صادرات خواهیم بود.

    هم اکنون ال پی جی تولیدی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، پالایشگاه های فجرجم و سرخون و قشم به بازارهای جهانی صادر می شود.

    از سوی دیگر، ایران یکی از بزرگترین صادرکنندگان گوگرد به شمار می آید و سالانه بیش از یک میلیون و 100 هزار تن از این محصول (گرانول و کلوخه) به دیگر کشورها صادر می کند.

    براین اساس هم اکنون ایران وزنه مهمی در تجارت جهانی گوگرد به شمار می آید و در حالی برای ربودن گوی سبقت از شرکت آرامکو به عنوان رقیب اصلی در حال برنامه ریزی است که شرکتهای اماراتی و قزاقستانی نیز در این حوزه فعالند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها