عصر خودرو

در آخرین روز معاملات این هفته

جابه جایی بیش از ۱۲ هزار سهام فرابورس

عصر بازار: در جریان معاملات آخرین روز معاملاتی هفته در فرابورس ایران، ۸۳ میلیون و ۶۲۰ هزار ورقه بهادار در ۱۲ هزار و ۶۸۰ نوبت، مورد داد و ستد قرار گرفت.

جابه جایی بیش از ۱۲ هزار سهام فرابورس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، در پایان معاملات 7 مردادماه، 83 میلیون و 620 هزار ورقه بهادار در 12 هزار و 680 نوبت دست به دست شد و ارزش آن به 459 میلیارد و710 میلیون ریال رسید.

    امروز ضمن تقویت 5.8 واحدی آیفکس به 784.27 واحد، ذوب آهن اصفهان با معامله 12 میلیون و 210 هزار سهم به ارزش 24 میلیارد و 720 میلیون ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد.

    بیشترین افزایش قیمت در روز جاری مربوط به رشد قیمت سهام شرکت‌های مهندسی صنعتی روان فن‌آور، گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان و حق تقدم سرمایه گذاری مسکن تهران بود و سهام شرکت‌های پتروشیمی جم و ذوب آهن اصفهان بیشترین تأثیر مثبت را در شاخص فرابورس داشتند.

    از سوی دیگر، شرکت‌های فن آوا، صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود و افرا نت بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند و هر ورقه حق تقدم تسهیلات مسکن ضمن کاهش قیمت در بازه 700 تا 730 هزار ریال داد و ستد شد.

    طبق این گزارش، بازار اوراق با درآمد ثابت در روز جاری شاهد معامله 41 هزار و 230 ورقه اجاره ماهانه رایتل بود و بیشترین حجم معاملات ETF هم به صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با خرید و فروش یک میلیون و 700 هزار سهم اختصاص یافت.

    علاوه بر این، در روز جاری معامله بلوک 10.79 درصدی سهام پتروشیمی تخت جمشید در مرحله قبل از بهره‌برداری پس از احراز شرایط لازم، قطعی شد.

    گفتنی است، امروز شاهد بازگشایی نماد معاملاتی شرکت‌های مهندسی صنعتی روان فن‌آور پس از ارائه اطلاعات پیش بینی، نماد معاملاتی شرکت بیمه نوین پس از به حد نصاب نرسیدن مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام، نماد معاملاتی شرکت بیمه کارآفرین پس از برگزاری مجامع عمومی فوق‌العاده در خصوص افزایش سرمایه و عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم، بودیم و نماد معاملاتی شرکت آهن و فولاد ارفع و آ س پ با توجه به ارائه اطلاعات پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی 1394 بر اساس عملکرد نه ماهه و تعدیل با اهمیت پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی 1394، متوقف شد.

    برچسب ها