عصر خودرو

خریداران هندی،نفت خام ایران را روی کشتی تحویل می گیرند

عصر بازار- یک مقام مطلع در پالایشگاه خصوصی هند گفت:خریداران نفت این کشور ،نفت خام ایران را از ماه آوریل (۱۳ فروردین) براساس تحویل کالا بر روی کشتی (FOB ) خریداری می کنند.

خریداران هندی،نفت خام ایران را روی کشتی تحویل می گیرند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا ،خریداران نفت ایران به صورت «فوب» بایستی خود اقدام به اجاره نفتکش برای حمل نفت به کشورشان کنند.
    کارشناسان می گویند:خرید نفت ایران به صورت تحویل کالا بر روی عرشه کشتی می تواند قیمت نفت خام را برای خریداران هندی ارزانتر کند.
    براساس قوانین بین المللی در شرایط فوب فروشنده وظیفه دارد تمامی هزینه های کالا را تاحمل و نقل اصلی (کشتی ،هواپیما و راه آهن)متقبل شود و بعد از آن هزینه های مربوط به کرایه حمل ،بیمه و تعرفه های واردات به عهده خریدار است .

    یک مقام در شرکت پالایش نفت و پتروشیمی منگلور گفت:ما نفت ایران را بر اساس هزینه های ماهیانه خود وارد خواهیم کرد.
    شرکت پتروشیمی «بهارات» نیز اعلام کرده است که در چند ماه آینده واردات نفت خام خود را از ایران آغاز می کند.

    مقامات بیمه هند اعلام کردند:شرکت بیمه حفاظت و غرامت اروپا (P&I) بیمه اتکایی به ارزش 580 میلیون دلار را برای محموله های نفتی ایران ارائه می دهد.
    شرکت بیمه حفاظت و غرامت اروپا (P&I) بیمه مورد نیاز را برای مالکان و شرکت های اجاره کننده کشتی در خصوص مرگ خدمه ،تصادف ،آلودگی دریا و دیگر حوادث بیمه می کند.

    شرکت های بیمه ای هند قصد دارند با تشکیل یک شرکت (P&I) شرکت های حمل و نقل هندی را تحت پوشش این بیمه قرار دهند.
    یک مقام ارشد در شرکت بیمه دولتی هند گفت:پوشش بیمه محموله ، توسط شرکت حفاظت و غرامت انجام می شود.

    دولت هند برای رفع مشکلات شرکت های بیمه در پوشش بیمه نفت ایران، پیشنهاد ایجاد بیمه اتکایی به ارزش 2هزار کرور(295 میلیون دلار) را به شرکت های بیمه هندی داد. اما این روش به دلیل اختلاف شرکت ها با دولت پیشین هند عملی نشد.
    هند دومین خریدار نفت ایران پیش از تحریم ها بود که به علت محدودیت های ایجاد شده در خرید نفت به جایگاه هفتم تنزل کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها