عصر خودرو

جزئیات مذاکره گازی ایران و روسیه

سواپ گاز روسیه در حد ایده است

عصر بازار- معاون وزیر نفت با اشاره به مذاکرات گازی ایران و شرکت گاز پروم روسیه گفت: سوآپ گاز روسیه از خاک ایران اکنون در حد ایده است اما ایران آمادگی انجام این کار را دارد.

جزئیات مذاکره گازی ایران و روسیه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس ،حمیدرضا عراقی با اشاره به مذاکرات ایران و روسیه در خصوص سوآپ گاز گفت: در طول یک سال گذشته جلسات متعددی با شرکت گاز پروم روسیه داشتیم اما هنوز این جلسات به نتیجه قطعی نرسیده است.

    وی ادامه داد: ما به روسیه و شرکت گاز پروم اعلام کرده‌ایم ایران زیرساخت‌های لازم را برای آنکه گاز روسیه را در شمال تحویل بگیرد و عین همان را در جنوب تحویل روسیه دهد وجود دارد.

    مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد:با این شرایط هنوز روس ها جواب قطعی به ما نداده اند و سوآپ گاز روسیه فعلا در حد همان طرح است و مشخص نیست چه زمانی اجرایی شود.

    معاون وزیر نفت در خصوص سوآپ گاز ترکمنستان نیز گفت: شرایط ترکمنستان هم مانند روسیه است و تفاوت چندانی نمی‌کند، ایران نیز با توجه به زیر ساخت‌هایی که دارد توان انجام سوآپ گاز از کشور ترکمنستان را نیز دارد.

    این گزارش حاکی است در سفر اخیر الکساندرنواک وزیر انرژی روسیه به ایران و دیدار با بیژن زنگنه صحبت‌هایی از انجام سوآپ نفت و گاز مطرح شد.

    زنگنه در این دیدار با اشاره به اینکه در شرایط پساتحریم فرصت‌های مناسبی برای همکاری میان شرکت‌های ایرانی و روسی فراهم شده است، تصریح کرد: امیدواریم به زودی شاهد حضور فعال شرکتهای روسی در توسعه میدان‌های نفت و گاز ایران باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها