عصر خودرو

قیمت جهانی نفت پس از ۶ هفته کاهش یافت

عصر بازار- روند صعودی نفت جهانی تحت تاثیر افزایش بیش از حد انتظار ذخایر نفت خام آمریکا و صعود ارزش دلار متوقف شد و نخستین کاهش هفتگی در شش هفته اخیر را رقم زد.

قیمت جهانی نفت پس از ۶ هفته کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا ،روند صعودی نفت جهانی تحت تاثیر افزایش بیش از حد انتظار ذخایر نفت خام آمریکا و صعود ارزش دلار متوقف شد و نخستین کاهش هفتگی در شش هفته اخیر را رقم زد.

    بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه مه در بازار نیویورک روز پنج شنبه که آخرین روز معاملات هفته گذشته بود، 33 سنت یا 0.8 درصد کاهش یافت و به 39.46 دلار در هر بشکه رسید و برای کل هفته گذشته حدود 4.1 درصد کاهش نشان داد.

    نفت برنت برای تحویل در ماه مه در بازار لندن سه سنت یا کمتر از 0.1 درصد کاهش یافت و به 40.44 دلار در هر بشکه رسید. برنت در کل هفته گذشته حدود 1.5 درصد کاهش نشان داد. بازارهای نفت روز جمعه به مناسبت تعطیلات عمومی بسته بود.

    طبق گزارش گروه صنعتی "بیکر هیوز"، شمار دکلهای نفتی فعال آمریکا تا روز پنج شنبه با 15 حلقه کاهش، به 372 حلقه رسید در حالیکه هفته پیش یک حلقه به شمار دکلهای نفتی فعال افزوده شده بود که نخستین افزایش هفتگی از ابتدای سال 2016 بود. در این بین کل دکلهای نفتی آمریکا 12 حلقه کاهش یافت و به 464 حلقه رسید که رکورد پایین جدیدی بود.

    بر اساس گزارش مارکت واچ، با اینهمه قیمت نفت پس از اینکه اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه تایید کرد ذخایر نفت خام در هفته منتهی به 18 مارس 9.4 میلیون بشکه افزایش یافته است، تحت فشار قرار گرفت. رشد شاخص دلار هم روند صعودی قیمت نفت را محدود کرد.

    شاخص دلار آمریکا حدود 1.1 درصد در کل هفته گذشته رشد داشت. بالا رفتن ارزش دلار کالاهایی که به این ارز معامله می‌شوند را تحت فشار قرار می‌دهد و آنها را برای خریدارانی که از ارزهای دیگر استفاده می‌کنند گرانتر می‌کند.

    نفت ماه گذشته به پایین‌ترین قیمت 12 سال گذشته نزول کرده بود اما با این گمان که با کاهش تولید آمریکا و احتمال توافق تولیدکنندگان بزرگ برای فریز سطح تولید از مازاد عرضه جهانی کاسته خواهد شد، بهبود یافته بود. عراق و امارات متحده عربی به فهرست تولیدکنندگانی پیوسته اند که حضور آنها در نشست صادرکنندگان بزرگ نفت در دوحه که ماه آینده برگزار می‌شود، تایید شده است.

    سخنگوی وزارت نفت عراق تایید کرده است این کشور از پیشنهاد عربستان سعودی و روسیه برای فریز تولید در سطح ژانویه حمایت کرده است. در این بین سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات در پیامی که در توییتر ارسال کرد، نوشت امارات برای مذاکره درباره فریز تولید در نشست دوحه در 17 آوریل شرکت خواهد کرد.

    برچسب ها