عصر خودرو

توافق‌های جدید بانکی ایران و پاکستان

عصر بازار- رئیس کل بانک مرکزی تفاهم همکاری‌های بانکی بین ایرانو پاکستان را با «اشرف واترا» همتای پاکستانی خود امضا کرد.

توافق‌های جدید بانکی ایران و پاکستان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر ،ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در‌ هیات همراه رئیس جمهور‌ در‌ اسلام آباد، در همایش بازرگانی مشترک ایران و پاکستان در حضور رئیس جمهور کشورمان و نخست وزیر پاکستان یادداشت تفاهم همکاری های بانکی بین دو کشور را با «اشرف واترا» همتای پاکستانی خود امضاء کرد. 

    در این تفاهم نامه ایجاد رابطه بانکی و افتتاح حساب های متقابل به ارزهای مختلف بین بانک های مرکزی دو کشور و همچنین ایجاد زمینه مناسب برای همکاری های متقابل بانک ها با هدف تسهیل مراودات تجاری از طریق ارائه انواع  خدمات بانکی و همچنین استفاده از سیستم ها و ابزارهای پرداخت توسط شهروندان دو کشور مورد تاکید قرار گرفته است.

    از دیگر دستاوردها این تفاهم نامه نیز می توان به اعطای مجوز تاسیس شعبه برای «بانک ملی ایران» و همچنین «حبیب بانک پاکستان» به ترتیب در پاکستان و ایران اشاره کرد.

    در توافقات صورت گرفته، الحاق مجدد ایران به مکانیسم « اتحادیه پایاپای آسیایی» مورد تاکید و توافق طرفین قرار گرفته است. بر این اساس تجار دو کشور خواهند توانست معاملات تجاری خود را از طریق بانک های عامل به سهولت تسویه کنند.    

    ایران، پاکستان، هندوستان و بنگلادش اعضای اصلی اتحادیه فوق را تشکیل می دهند.

    به منظور نظارت بر اجرای توافقنامه، طرفین موافقت کردند کمیته ای دائمی  تحت عنوان «کمیته مشترک بانکی ایران و پاکستان» شکیل شود.

    برچسب ها