عصر خودرو

تنوع در روش های فروش نفت عامل موثر در مقابله با ضربه پذیری درآمدهای نفتی

عصر بازار- سخنگوی کمیسیون ویژه‌ حمایت ازتولید‌‌ ملی و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، گفت: ایجاد تنوع در روش های فروش برای کسب درآمدهای نفتی و گازی یک ضرورت است.

تنوع در روش های فروش نفت عامل موثر در مقابله با ضربه پذیری درآمدهای نفتی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خانه ملت ،اسماعیل جلیلی با تاکید بر لزوم تسریع در دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی،گفت: دشمنان با اعمال تحریم ها در سال های گذشته، تلاش کردند مبادلات مالی و بانکی و بازارهای ایران را محدود کنند.

    نماینده مردم مسجد سلیمان،لالی و هفت گل در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: باید توجه داشت تحریم های اقتصادی دشمنان مسائلی را برای اقتصاد کشور ایجاد کرد.

    این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: نیل به اهداف و سیاست های اقتصادمقاومتی ابلاغی ازسوی مقام معظم رهبری کمک می کند؛اقتصاد کشور در طول دوران پا برجا باشد و از مسائلی مانند اعمال تحریم ضربه پذیر نباشد.

    فروش نفت و گاز به یک روش فروش منحصر نشود

    جلیلی افزود: فروش محصولاتی مانند نفت وگاز براساس بند 13 سیاست های اقتصاد مقاومتی نباید به یک روش فروش منحصر شود.

    وی ادامه داد:سبدفروش محصولات نفتی باید در بازارهای منطقه ای  وجهانی مورد توجه قرار گیرد،به دلیل اینکه کسب و کار در حوزه انرژی یکی از بخش های اقتصاد جهانی است و با وجود بازار متنوع از ریسک بالای نیز برخوردار است.

    جلیلی افزود: ورود به بازارهای مختلف و انجام مشارکت های راهبردی با شرکای راهبردی که البته تحت تاثیر فشار بین المللی قرار نگیرند؛از جمله عوامل موثر در جلوگیری از ضربه پذیری در درآمدهای نفتی است.

    سخنگوی کمیسیون ویژه‌ حمایت ازتولید‌‌ ملی و اجرای اصل 44 قانون اساسی، تصریح کرد: تنوع در فروش، انعطاف در تولید و توجه به کاهش قیمت باید هموراه مدنظر قرار گیرد و برای آن تدبیر اندیشید.

    گفتنی است؛در بند 13 سیاست های اقتصاد مقاومتی آمده است: مقابله با ضربه پذیری درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز از طریق: انتخاب مشتریان راهبردی، ایجاد تنوع در روش‌های فروش،مشارکت دادن بخش خصوصی در فروش، افزایش صادرات گاز ،افزایش صادرات برق،افزایش صادرات پتروشیمی،افزایش صادرات فرآورده‌های نفت،صورت گیرد.

    برچسب ها