عصر خودرو

نرخ سود و قیمت نفت دو عامل اثرگذار بر بورس در سال ۹۵

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه با بیان این که کاهش نرخ سود بانکی یکی از موضوعات اثرگذار بر بورس ۹۵ است گفت: کاهش نرخ سود می تواند بخشی از پولهای سپرده گذاری شده در بانک ها و نیز قسمتی از نقدینگی سرگردان جامعه را به سمت بازار سرمایه هدایت کند.

نرخ سود و قیمت نفت دو عامل اثرگذار بر بورس در سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم ،محمد قصری با بیان این که وضعیت قیمت جهانی نفت یکی از مولفه های تاثیرگذار بر اقتصاد و بازار سرمایه کشور در سال 95 است گفت: این موضوع می تواند به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر صنایع بورسی اثرگذار باشد.

    وی اضافه کرد: قیمت جهانی نفت در کنار موضوعاتی چون مصوبات وزارت نفت و بحث نرخ خوراک می تواند پالایشگاهی ها را به عنوان یکی از صنایع بزرگ بورسی دستخوش تحول کند.

    این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به افزایش قیمت جهانی طلای سیاه به 40 دلار افزود: احتمال فعال سازی دوباره برخی از چاه های نفت و افزایش تولید در امریکا بواسطه توجیه پذیری تولید نفت در قیمت های بالاتر از 40 دلار وجود دارد که این موضوع می تواند قیمت آن را دوباره با افت مواجه کند.

    وی اذعان داشت: با این وجود، پیش بینی های صورت گرفته چشم انداز افزایشی را در ماه های آینده برای نفت نوید می دهند.

    وی گفت: کاهش نرخ سود بانکی هم از دیگر موضوعات اثرگذار بر بورس 95 است که کاهش آن می تواند بخشی از پولهای سپرده گذاری شده در بانک ها و نیز قسمتی از نقدینگی سرگردان جامعه را به سمت بازار سرمایه هدایت کند.

    وی اضافه کرد: یکی از موضوعات مورد توجه در گروه بانکی و اقتصاد کشور تداوم برخورد با موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز و ساماندهی بازار پول در سال جدید است که باید بانک مرکزی اقدامی در این زمینه مبذول نماید.

    این کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت بازار مسکن و تاثیر آن بر شرکتهای فعال بورسی در این زمینه اذعان داشت: با توجه به رکود اقتصاد و نیز رکود سنگین حاکم بر ساخت و ساز و بازار مسکن نباید منتظر تحول اساسی در این حوزه بود؛ بعلاوه این که افزایش سقف وام مسکن به 160 میلیون تومان هم نمی تواند در این خصوص اثرگذار باشد.

    وی تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعات مورد توجه بازار سرمایه در سال 95 رسیدن برجام به فاز اجرایی است که رفته رفته باید تاثیرات آن را در ارائه گزارشات عملکرد سه ماهه شرکتها و نیز برآوردهای سودآوری شان مشاهده کرد.

    این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: بر اساس این موضوع نباید انتظار داشت شرکتها و صنایعی که در کوتاه مدت به لحاظ عملیاتی و درآمدی، تاثیرپذیری بالایی از رفع تحریم ها نداشته اند بتوانند گزارشات جذابی منتشر کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

     

    برچسب ها