عصر خودرو

جزئیات برنامه‌های اکتشافی ایمیدرو در سال ۹۵

عصر بازار- رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: برنامه‌های اکتشاف معادن ایمیدرو که در سطح ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع شروع شده است، در سال ۹۵ با سرعت بیشتری ادامه می‌یابد.

جزئیات برنامه‌های اکتشافی ایمیدرو در سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»  به نقل از مهر،مهدی کرباسیان اظهارداشت: در سال 95 برای دستیابی به رشد اقتصادی سالانه 8 درصد و همچنین تحقق اهداف سند چشم انداز، لازم است سرمایه گذاری خارجی در تمام حوزه‌ها از جمله اکتشاف، فولاد، آلومینیوم، مس و طلا جذب شود.

    وی هدف افزود: هدف بعدی ما در سال 95 این است که در راستای اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری و همچنین دولت است، بتوانیم جایگاه حوزه معدن را در اقتصاد کشور رونق دهیم چون این بخش می‌تواند در یک یا دو برنامه، در اقتصاد ملی جایگاه مناسبی را در تولید ناخالص ملی داشته باشد.

    کرباسیان ادامه داد: در سال 95 در زمینه معادن بزرگ درصدد هستیم، معدن شماره 5 گل گهر به همراه طرح‌های توسعه‌ای گل گهر یا سنگان با کارهای اکتشافی وسیعی که در این معادن صورت گرفته به ثمر بنشیند و بتوانیم به ذخایر خوبی دست پیدا کنیم.

    وی درباره تامین منابع مورد نیاز ارزی و ریالی ایمیدرو اضافه کرد: دولت در قانون برنامه ششم، بندی را به این منظور به سازمان توسعه معادن پیشنهاد داده که بر اساس آن ایمیدرو بتواند تا 49 درصد در سرمایه‌گذاری‌هایش از صندوق توسعه ملی استفاده کند ضمن اینکه دولت و مجلس هم بر این باور هستند، از این رو امیدواریم در قانون برنامه تصویب شود.

    کرباسیان تاکید کرد: به هیچ عنوان از دولت پولی نمی‌خواهیم اما اعتقاد داریم در قالب وام‌های ریالی یا ارزی می‌توان پروژه‌ها را راه اندازی کرد.

    وی به رونمایی از چهار عنصر نادر خاکی در اسفند ماه 94 نیز  اشاره کرد و با بیان اینکه این روند در سال 95 با قوت ادامه می‌یابد، گفت: همکاری نزدیکی با چند مرکز تحقیقاتی بین المللی آفریقای جنوبی، هند و استرالیا شروع شده است که گسترش این حوزه در سال 95 از برنامه‌های ایمیدرو خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها