عصر خودرو

صادرات خاویار فرصت طلایی برای اقتصاد

عصر بازار- مدیرعامل اتحادیه تکثیر و صادرات آبزیان ایران گفت: خاویار ایران گرانترین خاویار موجود در جهان و یک فرصت بی نظیر برای شیلات ایران است.

صادرات خاویار فرصت طلایی برای اقتصاد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ارسلان قاسمی مدیر عامل اتحادیه تکثیر و صادرات آبزیان ایران در خصوص تولید خاویار کشور،گفت: در سالهای نه چندان دور میزان تولید خاویار در کشور 500 الی 600 تن بوده که این روزها به سبب آلودگی دریا و صید بی رویه، تولید ماهیان خاویاری با چالش هایی مواجه شده به طوریکه پیش بینی می شود سال جاری تنها 1500 کیلو خاویار در کشور تولید شود.

    وی با اشاره به بسته بندی خاویارصادراتی گفت: خاویار ایرانی گرانترین خاویار موجود در جهان است و نوع بسته بندی آن نیز مناسب است.

    قاسمی  در ادامه گفت: در برنامه ششم توسعه بایستی برنامه و امکانات مورد نیاز را به کار گیریم تا تولید را به سطح قابل قبولی برسانیم زیرا صادرات خاویار یک فرصت طلایی و بی نظیر برای شیلات است .

    مدیر عامل اتحادیه تکثیر و پرورش آبزیان ایران با اشاره به تاثیر پسابرجام در صادرات این محصول یاد آور شد: شرایط پسابرجام تنها موجب حذف واسطه ها در بازار های هدف شده و تاثیری در میزان صادرات به سبب تولید کم خاویار در کشور نداشته است و تنها بایستی با برنامه ریزی دقیق تر و توجه ویژه با افزایش تولید از این فرصت پیش آمده حداکثر بهره را ببریم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

     

    برچسب ها