عصر خودرو

رکورد تولید گاز در ایران شکسته شد

عصر بازار- یک مقام مسئول با اشاره به تولید بیش از ۱۵۸ میلیارد مترمکعب گاز در سال گذشته از ثبت رکورد جدید تولید گاز در کشور خبر داد.

رکورد تولید گاز در ایران شکسته شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر ،ناصر ابراهیمی درباره آخرین وضعیت تولید و مصرف گاز در سال 1394، گفت: از سال 1365 توسعه گازرسانی به شهرها و روستاها در کشور آغاز شده و تاکنون 88 درصد خانوارهای کشور از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده‌اند.

    مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز با اعلام اینکه در حال حاضر روزانه 700 میلیون متر مکعب معادل 4.5 میلیون بشکه فرآورده نفتی در کشور گاز مصرف می‌شود، تصریح کرد: هم اکنون حدود 70 درصد سهم سبد سوختی کشور متشکل از گاز طبیعی است.

    این مقام مسئول با اشاره به اینکه سهم گاز طبیعی از سبد انرژی در صدر قرار دارد، اظهار داشت: گاز طبیعی محور توسعه و استراتژیک اقتصاد کشور بوده و سال گذشته بیش از 158 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در سطح کشور تولید، انتقال و توزیع شده است.

    به گفته مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز تولید و انتقال گاز طبیعی در سال 95 در مقایسه با سال 94 افزایشی بیش از هشت میلیارد مترمکعبی داشته است.

    ابراهیمی با یادآوری اینکه افزایش سهم گازطبیعی در سبد سوختی کشور به معنای افزایش رفاه عمومی، توسعه صنعتی و اقتصادی، کاهش آلودگی هوا است، تاکید کرد: هم اکنون در زمینه توسعه گازرسانی کشور در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها