عصر خودرو

تاثیرپذیری بورس از تحقق شعار امسال

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به نامگذاری امسال به نام "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" گفت: چکیده اهداف اقتصاد مقاومتی توجه و بکارگیری از تولید و توان داخلی است که با تحقق آن شاهد رشد سودآوری صنایع و بنگاها و در پی آن بازار سهام خواهیم بود.

تاثیرپذیری بورس از تحقق شعار امسال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم ،امید احمدی با اشاره به این که مهمترین موضوع مورد توجه سهام داران و نیز مورد اثرگذار بر بازار سهام در سال 94 مباحث مربوط به مذاکرات هسته ای بود گفت:‌ بر این اساس نیز شاهد این بودیم که طی دو سال گذشته بسیاری از ریزش ها و افتهای شاخص و سهام شرکتها در بورس به روند مذاکرات هسته ای نسبت داده می شد و پس از اجرای برجام نیز در بازار شاهد رشد شاخص و قیمتها و بازدهی 20 درصدی در بورس بودیم.

    این کارشناس بازار سرمایه افزود: پیش بینی برخی معامله گران از بورس 95 این است که بازار سهام در سال جدید با رونق نسبی همراه است و بر این اساس باید به تازه واردان و کسانی که قصد ورود به بورس دارند توصیه کرد که با احتیاط بیشتری سرمایه خود را وارد بازار کنند.

    وی توضیح داد: بررسی شرایط و گزارشات شرکتها در کنار مرور وضعیت صنایع و نیز استفاده از تجربه فعالین بورس به همراه انتخاب پرتفوی متنوع می تواند در بلندمدت موجب کسب سود برای تازه واردان و فعالین بازار شود.

    این کارشناس بازار سهام با بیان این که سال 95 آغاز تاثیرپذیری اقتصاد و صنایع و در پی آن بورس از برجام است اذعان داشت: انتشار خبر رسیدن به توافق و اجرایی شدن برجام و رفع تحریم ها به خودی خود تاثیری بر اقتصاد و سودآوری بنگاههای تولیدی در کشور ندارد و تنها جو روانی حاصل از این خبر اوضاع بورس را در ماههای پایانی مثبت کرد و در بلندمدت باید منتظر ماند و دید تاثیرات رفع تحریم ها بر سودآوری چه شرکتهایی بیشتر است.

    وی گفت: بر این اساس نیز به سهامداران توصیه می شود با دیدی بلندمدت به بورس نگاه کنند و در سهام شرکتهایی سرمایه گذاری کنند که بیشترین تاثیر را از رفع تحریم ها می پذیرند.

    این کارشناس بازار سرمایه در ادامه با اشاره به این که گروه خودرو، بانکی و حمل و نقلی از جمله تاثیرپذیرترین گروهها از رفع تحریم ها هستند اضافه کرد: بر این اساس نیز شاهد هستیم که با اجرایی شدن برجام شرکتهای مختلفی اقدام به مذاکراه و انعقاد قرارداد با خودروسازان کردند که این موضوع تاثیر خود را بر افزایش ارزش سهام خودرویی در بورس گذاشت.

    وی در خصوص شرایط بورس در سال جدید تصریح کرد: یکی از مولفه های اثرگذار بر اقتصاد کشور قیمت جهانی نفت است که این روزها بر محور 40 دلار معامله می شود و باید به پیش بینی ها در خصوص قیمت طلای سیاه در سال پیش رو توجه داشت؛ چرا که هر گونه افزایش و کاهش قیمت جهانی نفت می تواند بر صعود یا نزول بورس تاثیرگذار باشد.

    این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به نامگذاری امسال به نام "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" و تاثیرپذیری بورس از عملی شدن این شعار اذعان داشت: یکی از راهکارهای عملی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور که تاکید بر توان و تولید داخلی دارد برنامه های دولت در این راستاست؛ بعلاوه این که اگر دولتی ها می خواهند اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار دهند باید برنامه های خود برای خروج اقتصاد از رکود اعلام و عملی کنند.

    وی در خصوص تاثیرپذیری بورس از عملی شدن شعار امسال نیز گفت: چکیده اهداف اقتصاد مقاومتی توجه و بکارگیری از تولید و توان داخلی است و بر این اساس زمانی که تولید و توان داخلی مورد توجه قرار بگیرد، شاهد رشد سودآوری صنایع و بنگاها و در پی آن بازار سهام خواهیم بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها