عصر خودرو

پارس جنوبی یک زیرساخت اقتصادی برای کشور است

عصر بازار- رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: منطقه پارس جنوبی با داشتن ظرفیت‌های مهم به عنوان یک زیر ساخت اقتصادی برای کشور محسوب می‌شود چراکه کارهای بزرگی در این منطقه انجام شده است.

پارس جنوبی یک زیرساخت اقتصادی برای کشور است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم ،آیت‌الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی در جمع مجریان طرح‌های در حال توسعه پارس جنوبی در فاز 17 و 18 با بیان اینکه منطقه پارس جنوبی پیشرفت‌های مهمی کرده است اظهار داشت: در زمان اجرای زیرساخت‌های پارس جنوبی امکانات محدود بود به‌گونه‌ای که ساخت سکو در داخل و حفاری چاه‌های گاز امکان پذیر نبود که اکنون متخصصان به دانش‌های این حوزه‌های دست یافته‌اند.

    وی با بیان اینکه ساخت سکوهای پارس جنوبی از صنایع دریایی آغاز شد گفت: در زمان اجرای طرح‌های اولیه پارس جنوبی حتی فرودگاه نبود که فرودگاهی با امکانات ابتدایی راه‌اندازی شد و طرح‌های این منطقه گازی توسعه یافت.

    رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه پارس جنوبی به یکی از مهم‌ترین مرکز اقتصادی کشور تبدیل شده افزود: منطقه پارس جنوبی با داشتن ظرفیت‌های مهم به عنوان یک زیر ساخت اقتصادی برای کشور محسوب می‌شود چراکه کارهای بزرگی در این منطقه انجام شده است.

    رفسنجانی با تاکید بر توجه به مناطق پیرامونی پارس جنوبی گفت: مناطق پیرامونی پارس جنوبی از جمله سیراف که دارای تاریخ بزرگی است باید از سود پارس جنوبی بهره‌مند شوند.

    وی افزود: امید است که طرح‌های بزرگی که صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و صنایع کوچک ایجاد شده برای سواحل خلیج فارس سودمند باشد.

    رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر توسعه تاسیسات آب شیرین کن در مناطق ساحلی گفت: باید برای تامین آب کشاورزی و آشامیدنی ارزان قیمت با استقفاده از آب دریا امکانات و تاسیسات جدید ایجاد شود تا مردم دسترسی راحت‌تری به آب آشامیدنی داشته باشند.

    رفسنجانی با اشاره به اینکه در مجمع تشخیص مصلحت نظام طرح‌های مهمی برای پارس جنوبی تصویب شده افزود: سیاست‌های کلی در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد و مورد تایید رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت.

    وی با تاکید بر اجرایی شدن طرح‌های یاد شده تاکید کرد: با تصویب طرح‌ها برای همه منطقه ساحلی جنوبی کشور از سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و بخشی از خوزستان ثمر بخش است بگونه‌ای که از ساحل کالاهایی گرانبها به ارزش طلا به دنیا صادر می‌کنیم.

    رفسنجانی  با اشاره به اینکه پتروشیمی‌ها نقش مهمی در تولید محصولات مورد نیاز زندگی بشر دارند تصریح کرد: پتروشیمی‌های مستقر در منطقه صنعتی پارس جنوبی نقش مهمی در زندگی بشر و تامین کننده نیازهای بشر دارد چراکه از سخت‌ترین تا نرم‌ترین محصولات برای رفاه انسان‌‎ها تولید می‌کنند.

    رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام  با بیان اینکه در پارس جنوبی اینجا همه مواد اولیه ارزان، نیروی کارآماده متخصص وجود دارد گفت: وجود این امکانات و زیرساخت‌های صادرات از جمله فرودگاه و بندرهای آماده می‌تواند ارتباط پارس جنوبی با دنیا بیش از پیش فراهم کند.

    رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سواحل خلیج فارس به مرکزی برای توسعه صنایع فرآوری نفت و گاز تبدیل می‌شود گفت: سواحل خلیج فارس و دریای عمان با توجه به وجود زیرساخت‌های لازم در پارس جنوبی به مرکزی مهم برای ایجاد صنایع زیر مجموعه نفت و گاز تبدیل می‌شود.

    رفسنجانی با تاکید بر توسعه مشارکت‌های بخش خصوصی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی طرح‌های مهمی در دستور کار دارد تا با استفاده از فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با نفت و گاز و صنایع فرآوری در طرح‌های پارس جنوبی مشارکت کند.

    وی با بیان اینکه  بیش از 2 هزار کیلومتر ساحل در جنوب کشور آماده ایجاد صنایع فرآوری محصولات نفت و گاز است خاطر نشان کرد: با استفاده از 2 هزار کیلومتر سواحل درجنوب کشور می‌توان شهرک‌ها و مجتمع‌های صنعتی مرتبط با نفت و گاز فراهم کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو