عصر خودرو

بررسی روند کلی صنعت فلزات اساسی

عصر بازار- بررسی نمودار شاخص فلزات اساسی در چهارچوب زمانی هفتگی نشان می دهد این شاخص به خط پایینی کانال رگرسیون ۳۰۰ هفته ای واکنش نشان داده و حدود سه هفته است حرکتی صعودی را آغاز کرده است.

بررسی روند کلی صنعت فلزات اساسی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶:۰۰

     

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار»، رسیدن به سقف کانال می تواند هدف حرکت شروع شده باشد، اما مقاومتهای بسیار پر قدرت به احتمال زیاد مانع رسیدن به محدوده 57 هزار خواهند شد. این مقاومتها به ترتیب 26 هزار و500، 30 هزار و300 و 34 هزار است هستند. در عدد 38 هزار و 200 مقاومت بسیار پر قدرتی قرار دارد که عبور از آن بسیار مشکل است. عدد 46 هزار هم مقاومت دیگری در برابر رسیدن به اهداف قیمت نام برده است. سطوح حمایتی علاوه بر کف کانال رگرسیون، عددهای 17 هزار 600 و 14 هزار و 500 است.
    بازده داراییها در این صنعت بسیار پایین تر از میانگین 17 ساله بازار و یا میانگین 17 ساله همین صنعت است. این موضوع می تواند ناشی از  سو مدیریتی باشد که بر کل صنایع کشور ، از جمله این صنعت بسیار مهم حاکم است، نشات گرفته باشد.
    بازده حقوق صاحبان سهام نیز روندی نزولی داشته و اکنون در پایین ترین سطح در 17 سال گذشته است.
    دارایی های با بازده پایین این صنعت با درصد مناسب تر از کل بازار در مالکیت سهامداران قرار دارد و این موضوع می تواند پتانسیلی باشد که با تغییر رویه در مدیریت یا حداقل تغییر قیمتها در بازار جهانی، سهامداران را به سود مناسبی برساند.
    میانگین نسبت جاری در این صنعت کمتر از کل بازار است. نکته مهم، کاهش این نسبت به کمتر از میانگین 17 ساله همین صنعت است که نشانه خوبی نیست.

    برچسب ها