عصر خودرو

ساخت خط لوله «تاپ» با وجود قیمت پایین نفت ادامه می یابد

عصر بازار- یک مقام مسئول در پروژه ساخت خط لوله گازی تاپ گفت: احداث این پروژه با وجود قیمت پایین نفت در بازارهای جهانی ادامه می یابد.

ساخت خط لوله «تاپ» با وجود قیمت پایین نفت ادامه می یابد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»  به نقل از  ایرنا،  "ریکارد اسکوفیاس" یکی از مدیران ارشد پروژه ساخت خط لوله گازی «ترانس آدریاتیک» (تاپ) گفت: ساخت خط لوله تاپ که قرار است گاز جمهوری آذربایجان را به اروپا منتقل کند با وجود قیمت پایین نفت در بازارهای جهانی ادامه می یابد، اما کاهش هزینه ها بشدت مدنظر دست اندرکاران این طرح خواهد بود.
    این خط لوله 870 کیلومتری، گاز فاز دوم توسعه میدان «شاه دنیز» جمهوری آذربایجان را به ایتالیا انتقال می دهد که در طول مسیر از گرجستان، ترکیه، یونان، آلبانی و دریای آدریاتیک عبور می کند و بزرگ ترین پروژه برای انتقال گاز به اروپا به شمار می رود.
    مدیر منطقه ای تاپ در یونان در یک کنفرانس انرژی در آتن در پاسخ به این پرسش که تأثیر افت قیمت نفت روی این پروژه چگونه خواهد بود، گفت: این طرح تا آنجا که به ساخت آن برمی گردد، تاثیری از قیمت پایین نفت نخواهد پذیرفت.
    وی گفت: تصمیم های مربوط به سرمایه گذاری برای این پروژه پیش تر گرفته شده است، اما به هر حال مدیریت هزینه ها با تاکید بیشتری انجام خواهد شد.
    مازاد عرضه نفت خام در بازار سبب شده تا قیمت این کالای با ارزش در زمان هایی به کمتر از 30 دلار در هر بشکه برسد که در ١٢ سال گذشته بی سابقه بوده است.
    این مدیر ارشد درباره آغاز ساخت پروژه تاپ گفت: زمان دقیقی برای این موضوع نمی توانم اعلام کنم، اما حدود نیمه سال جاری میلادی خواهد بود.
    قرار است تا سال 2020 سالیانه نزدیک به 10 میلیارد مترمکعب گاز از جمهوری آذربایجان به اروپا توسط خط لوله گازی تاپ به طول800 کیلومتر و خط لوله «قفقاز جنوبی» منتقل شود؛ حداکثر ظرفیت انتقال گاز با این خط لوله 20 میلیارد مترمکعب خواهد بود.
    شرکت «اکسپو» سوئیس (AXPO) و شرکت «استات اویل» نروژ هر یک با 42.5 درصد و شرکت «یی او ان روهرگاز» آلمان با ١٥ درصد، از سهامداران ساخت خط لوله تاپ به شمار می روند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها