عصر خودرو

وزیر اقتصاد

تحقق ۱۰۷ درصدی درآمدهای مالیاتی در سال گذشته

عصر بازار- وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: براساس آخرین آمار و اطلاعات موجود، در سال گذشته حدود ۸۴ درصد تامین مالی توسط این وزارتخانه انجام شده‌ است.

تحقق ۱۰۷ درصدی درآمدهای مالیاتی در سال گذشته
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا؛ فرهاد دژپسند با اشاره به تامین مالی انجام شده در سال گذشته اظهار داشت: براساس آخرین آمار و اطلاعات موجود، در سال گذشته حدود 84 درصد تامین مالی توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی انجام شده است.

    وی درباره عملکرد سازمان امور مالیاتی در طول یک سال گذشته و میزان تحقق درآمدهای مالیاتی گفت: در راستای توسعه و استقرار نظام خوداظهاری به جای تشخیص علی الراس از مجموع 3.3 میلیون اظهارنامه و فرم مالیاتی دریافتی در سال 99 بیش از 1.5 میلیون برای مودیان خرد و بیش از 1.4 میلیون اظهارنامه مالیاتی با استفاده از موتور ریسک طرح جامع مالیاتی، با لحاظ مدیریت ریسک بدون رسیدگی پذیرفته شد که میزان اظهارنامه‌های مودیان مالیاتی که بدون رسیدگی پذیرفته شده حدود 84 درصد بوده‌ است.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: در سال گذشته بیش از 10 هزار میلیارد تومان مالیات معوق برای حمایت از بخش تولید و نظام‌مند کردن بخشودگی جرائم مالیاتی وصول شد. همچنین تحقق 107 درصدی و وصول بیش از 192 هزار میلیارد تومان درآمدهای مالیاتی شامل منابع واریزی به خزانه و تهاتر بدون لحاظ درآمدهای گمرکی از عملکرد وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی در سال 99 بوده‌ است.

    دژپسند با بیان اینکه برای تامین مالی غیرتورمی بودجه دولت و با تاکید بر حفظ پایداری بدهی در سال 98 حدود 82 هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی منتشر شد، گفت: در سال گذشته این عدد به بیش از 199 هزار میلیارد تومان رسید و با احتساب اسناد تسویه خزانه به مبلغ 9.7 میلیارد تومان، جمع تامین مالی با استفاده از انواع اوراق به بیش از 208 هزار میلیارد تومان رسید.

    وی ادامه داد: در سال گذشته 126.3 هزار میلیارد تومان از محل فروش نقدی اوراق برای تامین مالی دولت به فروش رسید که حدودا نیمی از آن در بازار پول و نیمی دیگر در بازار بدهی (سرمایه) به فروش رفته است.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به شناسایی املاک مازاد از طریق سامانه «سادا» اظهار داشت: با ایجاد سامانه جامع اطلاعات دستگاه‌های اجرایی (سادا) و ایجاد حساب کاربری و ابلاغ آن به دستگاه‌های اجرایی تا دی ماه سال گذشته تعداد 448.893 ملک دولتی ثبت شد که از این تعداد 22.893 ملک در یک سال اخیر شناسایی و ثبت شده است. همچنین 2211 املاک مازاد و غیرقابل استفاده به ارزش برآوردی 14.472 میلیارد تومان شناسایی و مجوز فروش آن صادر شده است که تا کنون 1.408 میلیارد تومان از این محل به حساب خزانه واریز شده است.

    دژپسند با اشاره به عملکرد 127.4 هزار میلیارد تومانی سازمان خصوصی سازی در سال گذشته اظهار داشت: 49.6 هزار میلیارد تومان از این درآمد صرف واگذاری نقدی بابت واریز به حساب خزانه و هدفمندی یارانه‌ها، 29 هزار میلیارد تومان واگذاری سهام شرکت‌های متعلق به دولت جهت تهاتر بدهی به بانک‌ها، 37.4 هزار میلیارد تومان تهاتر بدهی دولت به تامین اجتماعی و 11.4 هزار میلیارد تومان تهاتر بدهی با سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح شده است.

    برچسب ها