عصر خودرو

اعلام آمادگی چین، آلمان، کره و روسیه برای سرمایه‌گذاری در بندر انزلی

عصر بازار- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به فواید لغو تحریم‌ها برای ارتقا و توسعه عملکرد بنادر کشور گفت: پس از اجرای برجام سرمایه‌گذارانی از کشورهای چین، آلمان، کره و روسیه به بندر انزلی برای سرمایه‌گذاری و عقد قرارداد مراجعه کردند.

اعلام آمادگی چین، آلمان، کره و روسیه برای سرمایه‌گذاری در بندر انزلی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»  به نقل از  تسنیم، سید علی نعیمی با اشاره به فواید لغو تحریم‌ها در ارتقای عملکرد بندر  انزلی گفت: پس از اجرای برجام سرمایه‌گذارانی از کشورهای چین، آلمان، کره و روسیه به بندر انزلی برای سرمایه‌گذاری و عقد قرارداد مراجعه کردند.

    مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه مبادلات کالا در این بندر افزایش یافته است گفت: امید است که در شش ماهه سال آینده عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر انزلی روند صعودی‌تری داشته باشد.

    وی ادامه داد: با توجه به موقعیت استراتژیک بنادر استان گیلان در حاشیه دریای خرز، 20 خطوط کشتی‌رانی با پرچم جمهوری اسلامی ایران تردد می‌کنند که تردد این کشتی‌ها باعث جابه جایی سریع‌تر کالاها می‌شود.

    مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان  درباره آخرین وضعیت از پروژه‌های بندر انزلی گفت: در سال 94 در این بندر پروزه موج‌شکن و حوضچه جدید با اعتبار 121 میلیارد تومان با حضور وزیر راه وشهرسازی افتتاح شد. همچنین یک اسکله، یک انبار 6 هزار متر مربعی، یک محوطه پشتیبانی بندری به مساحت 4 هکتار  و  یک سیلوی 15 هزار تنی غلات با برآوردی  7 میلیارد تومانی از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید.

    نعیمی از ساخت یک ترمینال مسافربری در بندر انزلی خبر داد و افزود: بخشی از اعتبار این پروژه را سازمان بنادر و دریانوردی به صورت وام و بخشی دیگر از سوی سرمایه گذاری داخلی یا خارجی صورت می‌گیرد و  امید است که در سال 95 این پروژه به بهره‌برداری برسد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها