عصر خودرو

انتقال نفت شمال عراق به پایانه جیهان ترکیه از سرگرفته شد

عصر بازار- جریان انتقال نفت خام میدانهای کرکوک در شمال عراق به بندر جیهان ترکیه با خط لوله صادراتی کرکوک- جیهان روز چهارشنبه (چهارم فروردین ماه) پس از یک توقف کوتاه، از سر گرفته شد.

انتقال نفت شمال عراق به پایانه جیهان ترکیه از سرگرفته شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»  به نقل از ایرنا، یک منبع کشتیرانی چهارشنبه اعلام کرد: جریان نفت خام میدان های استان کرکوک و اقلیم کردستان عراق به پایانه جنوبی جیهان ترکیه در سواحل دریای مدیترانه، پس از توقفی کوتاه روز چهارشنبه ساعت 13 و 30 دقیقه به وقت گرینویچ از سرگرفته شد.

    انتقال نفت با خط لوله کرکوک- جیهان روز سه شنبه (سوم فروردین ماه) در پی سرقت از این خط لوله در استان جنوبی «سانلی اورفا» متوقف شده بود.
    خط لوله صادرات نفت عراق به ترکیه که یک چهارم نفت عراق را صادر می کند، بارها مورد حمله قرار گرفته است؛ این خط لوله ظرفیت انتقال روزانه یک میلیون و 600 هزار بشکه نفت خام را دارد و به طور میانگین روزانه 300 تا 350 هزار بشکه نفت را از میدان های نفتی کرکوک در شمال عراق به بندر جیهان ترکیه منتقل می کند.
    خط لوله کرکوک- جیهان شاهرگ اقتصادی اقلیم کردستان عراق به شمار می رود؛ خط لوله یاد شده روزانه حدود 600 هزار بشکه نفت از میدانهای نفتی اقلیم کردستان عراق و میدان های نفتی استان کرکوک را به پایانه جیهان در ترکیه منتقل می کند.
    نفت برداشت شده از میدان های نفتی منطقه کردستان عراق با خط لوله کرکوک- جیحان به بندر جیهان ترکیه صادر و از آنجا روانه بازارهای جهانی می شود.
    اقلیم کردستان عراق برای فروش مستقل نفت خام میدانهای خود و انتقال آن به پایان جیهان ترکیه نیز یک خط لوله مستقل احداث کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها