عصر خودرو

عربستان آمادگی خود را برای پیوستن به توافق فریز نفتی اعلام کرد

عصر بازار- یک مقام مسئول در سازمان کشورهای صادر کننده نفت(اوپک) می گوید، عربستان آماده پیوستن به توافق فریز نفتی(تثبیت تولید) در نشست ماه آینده بدون حضور ایران است.

عربستان آمادگی خود را برای پیوستن به توافق فریز نفتی اعلام کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، روزنامه فاینشنال تایمز روز چهارشنبه با اعلام این مطلب نوشت: این نشست قرار است ماه آینده در دوحه قطر برگزار شود.
    این روزنامه به نقل از یک مقام مسئول که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد: نوعی اجماع میان طیف گسترده ای از کشورهای تولید کننده برای پیشبرد برنامه تثبیت تولید وجود دارد، از این رو چرا باید این موضوع را به ایران منوط کنیم؟
    وی افزود: نیاز به بهبود اوضاع اقتصادی، انگیزه اصلی کشورهای تولید کننده نفت برای پیوستن به مذاکرات با هدف حمایت از قیمت هایی است که اخیرا تا حد زیادی کاهش یافته است.
    وی پیش بینی کرد که تا پایان سال جاری میلادی همزمان با کاهش عرضه نفت خام، قیمت ها نیز تا حد قابل توجهی افزایش یابد.
    این مقام مسئول در سازمان اوپک همچنین گفت که نقش روسیه در مذاکره با تولیدکنندگان داخل اوپک، نقشی پیشتاز بوده است.
    وی افزود: روابط میان ریاض و مسکو اخیرا شاهد نوعی بهبودی است.
    وی خاطرنشان کرد، با وجود اینکه احتمال می رود تولید درسطح ماه ژانویه تثبیت شود، اما زمینه برای مطرح شدن گفت گو ها در باره این موضوع وجود دارد.
    فاینشنال تایمز از سوی دیگر نوشت در حالی که برخی مسئولان شورای همکاری خلیج فارس گفته اند که هرگونه توافق در باره تثبیت تولید بستگی به مشارکت ایران دارد.
    اما مقام های ایرانی تمایلی برای پیوستن به چنین توافقی از خود نشان نداده اند و بیشتر آنها بر تلاش کشورشان برای افزایش تولید و صادرات نفت در پی لغو تحریم های غرب به موجب توافق هسته ای تاکید کرده اند.
    تولیدکنندگان سازمان کشورهای صادرکننده نفت و اعضای خارج از این سازمان قرار است ماه آینده میلادی در دوحه قطر گردهم بیایند و درباره سطح تولید و تکمیل توافقات ماه گذشته میان عربستان، ونزوئلا، قطر و دیگر کشورهای تولید کننده، مذاکره کنند.
    روسیه، قطر، عربستان و ونزوئلا ماه فوریه گذشته بر سر تثبیت سطح تولید (مطابق با تولید ماه ژانویه) توافق کردند مشروط بر اینکه سایر تولیدکنندگان نفت نیز به این طرح بپیوندند. برخی تولیدکنندگان از جمله کویت، امارات و عمان از این طرح استقبال کرده اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها