عصر خودرو

نیاز فوری عراق به واردات گاز از ایران

عصر بازار- با پیش‌بینی افزایش مصرف برق در عراق این کشور در حال حاضر برای راه‌اندازی نیروگاه‌های خود به سرعت نیازمند واردات گاز از ایران است.

نیاز فوری عراق به واردات گاز از ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، براساس انتظارات موجود مصرف برق در عراق طی ماه‌های آینده و با آغاز فصل تابستان افزایش خواهد یافت و این کشور در تلاش است تا ظرفیت تولید برق خود را طی ماه‌های آینده و با هدف پاسخگویی به تقاضای موجود افزایش دهد. به تازگی ساخت یک نیروگاه در منطقه منصوریه عراق به پایان رسیده است و این کشور برای راه‌اندازی این نیروگاه به واردات گاز از ایران چشم دوخته است.

    از سوی دیگر مراحل پایانی خط لوله انتقال گاز ایران به عراق نیز رو به پایان است و پیش‌بینی می‌شود طی هفته‌های آینده ایران صادرات گاز خود به عراق را از طریق این خط لوله آغاز کرده و بخشی از نیاز عراق به انرژی را پاسخ دهد.

    احداث این خط لوله گاز یکی از اقدامات دو کشور در راستای تقویت مناسبات اقتصادی بوده و می‌تواند به افزایش ظرفیت تولید برق عراق منجر شود.

    احداث خط لوله در حالی طی هفته‌های آینده انجام خواهد شد که به دلایل امنیتی اجرای آن سال‌ها به تاخیر افتاده بود. 

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها