عصر خودرو

امید هند برای امضای قرارداد میدان گازی فرزاد B با ایران

عصر بازار- وزیر نفت هند اعلام کرد این کشور اقداماتی را در راستای دریافت قرارداد توسعه میدان گازی فرزادB با ایران انجام خواهد داد.

امید هند برای امضای قرارداد میدان گازی فرزاد B با ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، بهارمندرا پرادهان وزیر نفت هند اعلام کرد این کشور قصد دارد تا تلاش‌های خود را برای به دست آوردن قرارداد توسعه میدان گازی فرزادب در ایران افزایش دهد.

    هند به عنوان سومین کشور واردکننده نفت در جهان و همچنین چهارمین کشور مصرف‌کننده نفت در تلاش است تا تعاملات نفتی خود با کشورهای حوزه خلیج‌فارس را که حجم قابل توجهی از نفت این کشور را تامین می‌کنند افزایش دهد.

    پرادهان ابراز امیدواری کرده است که قرارداد توسعه میدان گازی فرزادب در سفر ماه آینده وی به تهران با مقامات ایرانی به امضا برسد.

    وی تاکید کرده است که اولویت تمایل این کشور در امضای قراردادهای اکتشاف و تولید است.

    وی افزود: ما سابقه طولانی در همکاری‌های نفتی با ایران داریم و در دوران‌های سخت این کشور در کنار ایران حضور داشتیم. میدان گازی فرزاد ب در سال 2008 از سوی یک شرکت هندی که شاخه اکتشافات خارجی شرکت نفت و گاز هند محسوب می‌شود کشف شد اما به دلیل اعمال تحریم‌های بین‌المللی این شرکت نتوانست مجوز توسعه این میدان را دریافت کند.

    براساس ارزیابی‌های گذشته میدان گازی فرزادب دوازده و نیم هزار میلیارد فوت مکعب گاز داشته و عمر این میدان سی سال پیش‌بینی شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها