عصر خودرو

در پیام نوروزی مدیرعامل فرابورس ایران مطرح شد؛

سال ۹۵؛ تداوم پیشرانی فرابورس در توسعه بازار بدهی

عصر بازار- مدیرعامل فرابورس در پیامی به‌مناسبت نوروز اعلام کرد: در سال ۹۵، فرابورس ایران با پذیرش صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه، نقش پررنگی در تامین مالی صنایع دانش بنیان به عنوان دیگر محقق کننده اهداف اقتصاد مقاومتی خواهد داشت.

سال ۹۵؛ تداوم پیشرانی فرابورس در توسعه بازار بدهی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در پیام نوروزی امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس ایران آمده است:
    در سال 95، فرابورس ایران با پذیرش صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه (Venture Capital Market) که مکمل زنجیره کارآمدی بازار دارایی فکری هستند، نقش پررنگی در تامین مالی صنایع دانش بنیان به عنوان دیگر محقق کننده اهداف اقتصاد مقاومتی خواهد داشت.

    بهار را نماد رویش و پویش می‌دانند و فرارسیدن آن اگر چه پایانی بر یک سال تلاش صادقانه است، اما همچنین سرآغازی بر یکسال کوشش و خدمتی دیگر در مسیر رشد و بالندگی بازار سرمایه کشورمان به شمار می‌رود.
    فرابورس ایران در حالی قدم به سال 1395 می‌گذارد که در سال گذشته با بهره‌گیری از تیمی جوان و پرانرژی و در شرایطی که شاهد فراز و نشیب‌های متعددی در اقتصاد کشور بودیم، توانست کارنامه قابل قبولی در زمینه توسعه فرآیندها و روش‌های تامین مالی و معاملات اوراق بهادار، ایجاد محیطی پویا و مطمئن برای سرمایه‌گذاری و تضمین شفافیت محیط معاملات در بازار سرمایه کشور ارائه کند.

    در سالی که گذشت 23 شرکت در فرابورس ایران پذیرش شد و 17 شرکت برای نخستین بار سهام خود را در این نهاد مالی به عموم عرضه کردند. همچنین برای نخستین بار در تاریخ بازار سرمایه کشورمان، اسناد خزانه اسلامی به عنوان توسعه دهنده بازار بدهی به تابلوی معاملات فرابورس ایران آمد و در شرایطی که دولت به واسطه افت مداوم قیمت نفت و تنگنای بودجه با مشکلات متعددی مواجه بود، از این طریق توانست تسویه مطالبات پیمانکاران و تداوم طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و زیرساختی در کشور را تداوم ببخشد.

    از سوی دیگر فرابورس ایران با درنظر گرفتن آموزه‌های اقتصاد مقاومتی و از آنجاکه نقش‌آفرینی خود را در راستای تحقق آن به عنوان یکی از ارکان بازار سرمایه کشور وظیفه‌ای ذاتی می‌داند، در سال 94 فعالیت گسترده‌ای را برای راه‌اندازی «بازار شرکت‌های کوچک و متوسط» موسوم به SME Market آغاز کرد که در آن شرکت‌های دانش‌بنیان نیز امکان پذیرش دارند. این مهم در سالی که پیش رو داریم با تلاش بیش از پیش برای پذیرش شرکت‌های کوچک و متوسط تداوم خواهد یافت. همچنین در سال آینده با پذیرش صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه (Venture Capital Market) که مکمل زنجیره کارآمدی بازار دارایی فکری هستند، نقش پررنگی در تامین مالی صنایع دانش بنیان به عنوان دیگر محقق کننده اهداف اقتصاد مقاومتی خواهیم داشت.

    در این میان از دیگر برنامه‌های فرابورس ایران در سال 95 توسعه ابزارها و نهادهای مالی حوزه مسکن به کمک پذیرش صندوق‌های سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات و نیز انتشار اوراق بهادار مبتنی بر وام رهنی (MBS) و همچنین صکوک منفعت را می‌توان برشمرد. کمااینکه فرابورس ایران به عنوان پیشران بازار بدهی، در سال آینده همانند سال گذشته که شاهد پذیره‌نویسی نخستین صکوک دولتی و راه‌اندازی تابلوی اسناد خزانه اسلامی در این بازار بودیم، توسعه و نوآوری در شیوه‌های تامین مالی دولت را در دستور کار خود قرار داده‌ است.

    به هر ترتیب در سال پیش رو و در دوره پسابرجام که اقتصاد کشور با فرصت‌هایی نظیر کاهش هزینه‌های تجارت خارجی بواسطه رفع تحریم‌ها، ایجاد و تقویت صنایع نو اعم از صنایع دانش بنیان، اعتمادسازی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی و افزایش رتبه اعتباری اوراق بدهی (مانند اوراق بدهی بخش عمومی از قبیل اسناد خزانه اسلامی) روبه‌رو است، فرابورس ایران می‌کوشد ضمن ارتباط هرچه بیشتر با بورس‌های بین‌المللی، گام‌های مثبتی در راستای توسعه کمی و کیفی بازارها و ابزارهای معاملاتی خود طبق استانداردهای روز دنیا بردارد و از فرصت پیش آمده برای رشد و توسعه بازار سرمایه کشور به بهترین نحو بهره‌ ببرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها