عصر خودرو

لیبی در مخالفت با توقف عرضه بیشتر نفت خود به بازار به ایران پیوست

عصر بازار- یک نماینده لیبی در اوپک روز سه شنبه اعلام کرد: کشورش قصد ندارد در اجلاس ۱۷ آوریل تولید کنندگان نفت درباره توقف عرضه بیشتر نفت در حمایت از قیمت ها شرکت کند و بدین ترتیب لیبی در بی اعتنایی به این ابتکار به ایران دیگر عضو اوپک پیوست.

لیبی در مخالفت با توقف عرضه بیشتر نفت خود به بازار به ایران پیوست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، غیبت این دو عضو اوپک تاثیر هرگونه توقف عرضه بیشتر نفت از سوی تولید کنندگان سازمان کشورهای صادر کننده نفت به اضافه روسیه را محدود خواهد کرد، هرچند که تولید نفت لیبی از ماهها پیش به دلیل ناآرامی کاهش یافته و شانس افزایش سریع تولید بسیار کم است .
    نماینده لیبی با اشاره به اجلاس ماه آینده در دوحه گفت :' ما به این اجلاس نخواهیم رفت . روشن است که آنها باید به ما اجازه دهند پس از بهبود اوضاع امنیتی در کشور به سقف تولید خود باز گردیم . '
    از زمانی که چهار کشور در ماه فوریه بر سر توقف تولید به توافق اولیه دست یافته اند ، لیبی تمایل خود را برای بازگشت به میزان تولید قبل از مناقشه در این کشور ابراز داشته است.
    نماینده لیبی گفت :' دیگر تولید کنندگان این موضوع را درک کرده و از وضعیتی که ما در آن قرار داریم قدردانی کرده اند. '
    قطر که در حال سازماندهی این اجلاس است هر 13 عضو اوپک و تولید کنندگان مهم خارج از این سازمان را به اجلاس دعوت کرده اند. انتظار می رود که در این اجلاس دامنه توافق اولیه ماه فوریه بین قطر ، ونزوئلا ، عربستان سعودی به اضافه روسیه یک کشور غیر عضو اوپک در مورد توقف تولید گسترش یابد.
    این ابتکار در حمایت از تقویت قیمت نفت صورت گرفت که روز سه شنبه بشکه ای 41 دلار در قیاس با 27 دلار ماه ژانویه بود که پایین ترین قیمت طی 12 سال گذشته محسوب می شد.
    ایران هنوز نگفته است که در اجلاس حضور خواهد یافت. ولی مقامات ایران تصریح کرده اند که تهران تولید خود را متوقف نخواهد کرد چرا که خواهان افزایش صدور نفت به دنبال لغو تحریم های ماه فوریه در ماه ژانویه است .
    ایران در ماه ژانویه حدود 9/2 میلیون بشکه نفت در روز تولید کرده و مقامات در باره افزایش 500 هزار بشکه دیگر برای صادرات هستند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها