عصر خودرو

وزیر نفت و گاز عمان:

مذاکرات جدی برای صادرات گاز ایران به عمان در جریان است

عصر بازار- وزیر نفت و گاز عمان گفت: مذاکرات جدی با ایران برای صادرات گاز ایران به عمان در حال انجام است.

مذاکرات جدی برای صادرات گاز ایران به عمان در جریان است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  ایسنا، ایران به منظور استفاده از ظرفیت مازاد تاسیسات ال ان جی عمان برای مایع سازی گاز خود و صادرات آن، مذاکراتی را با عمان شروع کرده است.

    براساس مذاکرات دو طرف، ایران می‌خواهد گاز خود را به عمان بفرستد و با استفاده از طرفیت تولید ال ان جی این کشور گاز خود را پس از تبدیل به گاز طبیعی مایع به کشورهای دیگر صادر کند.

    محمد بن حمد الرمحی، وزیر نفت و گاز عمان در جلسه پرسش و پاسخ سالانه با رسانه‌های این کشور گفت: تاسیسات ال ان جی عمان سالانه حدود یک میلیون و 500 هزار تن ظرفیت مازاد دارد که می تواند برای مایع سازی گاز طبیعی استفاده شود.

    تأسیسات ال ان جی عمان با سه ردیف پالایشی در مجموع ظرفیت تولید10 میلیون و 400 هزار تن ال ان جی دارد.

    عمان هم اکنون ال ان جی تولید شده در تأسیسات منطقه سور را به بازارهای آسیایی و اروپایی صادر می کند. تاکنون 1900 محموله گاز مایع تولیدی این تأسیسات از سال 2000 تاکنون صادر شده است.

    وزیر نفت و گاز عمان گفت: مذاکرات جدی با تهران برای ساخت یک خط لوله 260 کیلومتری برای صادرات گاز ایران به عمان در حال انجام است.

    ایران و عمان توافق کرده اند سالانه10 میلیارد مترمکعب گاز ایران به عمان صادر شود و در سال 2014 نیز یک تفاهمنامه به ارزش 60 میلیارد دلار برای فروش گاز ایران به عمان مدت ٢٥ سال میان این دو کشور امضا شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها