عصر خودرو

مدیر عامل فولاد هرمزگان:سال ۹۹پنج بار رکوردشکنی کردیم

عصر بازار- مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت:این شرکت سال گذشته رکوردهای پی در پی تولید فولاد را ثبت کرد و از شهریور تا بهمن ماه پنج رکوردشکنی متوالی داشت.

مدیر عامل فولاد هرمزگان:سال ۹۹پنج بار رکوردشکنی کردیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش ایرنا فرزاد ارزانی روز دوشنبه به رسانه ها اعلام کرد: این شرکت در آخرین رکورد تولید ماهیانه در بهمن ماه،  به تولید 142هزار و 273 تن تختال دست پیدا کرد.
    وی یادآور شد: در 29 اسفند ماه رکورد روزانه تولید تختال به میزان شش هزار و 441 تن در واحد فولادسازی به ثبت رسید که این دستاورد سومین رکورد روزانه فولادسازی در طول سال گذشته بود.

    این مدیر صنعتی اضافه کرد:شرکت فولاد هرمزگان تا پایان سال 99 در تولید تختال از مرز ظرفیت اسمی یک و نیم میلیونی خود عبور کرد و با تولید یک میلیون و 520 هزار تن تختال به بیش از 4 درصد افزایش تولید نسبت به سال 1398 دست یافت.

    وی درباره تختال به عنوان محصول اصلی فولاد هرمزگان اظهار داشت: شرکت توانست در واحد فولاد سازی از مرز یک میلیون و 520 هزار تن تختال عبور کند و ظرفیت اسمی خود را محقق و نسبت به سال 98 به میزان 4 درصد  ارتقا دهد.

    مدیرعامل فولاد هرمزگان تصریح کرد: مسائلی مانند کمبود گاز ، برق و توقف اضطراری کمپرسور واحد اکسیژن باعث شد سال گذشته در مجموع ، 47 هزار تن افت تولید داشته باشیم و  اگر مسائلی نظیر کمبود انرژی و مشکلات آن نبود،  رکورد تولید یک میلیون و 570 هزار تن تولید فولاد دراین شرکت محقق می شد.

    ارزانی یاد آور شد: برنامه ریزی های انجام شده در سال 1400 بر پیشرفت و تکمیل پروژه های آغاز شده در سال گذشته تاکید دارد و  امیدواریم این پروژه ها تا نیمه سال جاری به بهره برداری برسد.

    به گفته وی با برنامه ریزی های زمان بندی شده در شرکت فولاد هرمزگان درصدد هستیم در سال 1400 از مرز تولید یک میلیون و 650هزار تن فولاد عبور کنیم که درصورت تحقق 9درصد افزایش نسبت به سال 99ثبت خواهد شد.

    وی همچنین  با تشریح دستاوردهای شرکت فولاد هرمزگان در بخش احیاء مستقیم  توضیح داد: این شرکت، در سال 98 در بخش احیاء مستقیم به رکورد تولید یک میلیون و 524 هزار تن تولید آهن اسفنجی دست یافت و در سال 99 نیز باوجود توقف سالیانه برنامه ریزی شده تولید در واحد احیاءمستقیم که  22 روز به طول انجامید، ، از ظرفیت اسمی خود که یک میلیون و 650 هزار تن است ، عبور کرد که نشان دهنده افزایش هشت درصدی تولید در این واحد است.

    مدیرعامل فولاد هرمزگان به سه رکورد تولید روزانه آهن اسفنجی در بخش احیاء مستقیم هم اشاره کرد و گفت: آخرین رکورد روزانه در این واحد صنعتی متعلق به 24 بهمن ماه سال 99 با تولید 5 هزار و 837 تن آهن اسفنجی است و امیدواریم در سال 1400 تولید سالیانه این واحد به بیش از یک میلیون و 720 هزار تن آهن اسفنجی  برسد.
    ارزانی، دستاوردهای شرکت فولاد هرمزگان در بخش کیفیت تختال را هم برشمرد و افزود: تختال فولاد هرمزگان با کیفیت  98.75 درصد، از مرغوب ترین تختال های تولیدی کشور محسوب می شود که قابل رقابت با برندهای جهانی است.

    وی در ادامه به رکوردهای حاصل شده در بخش فروش فولاد هرمزگان هم اشاره ای کرد و گفت: این شرکت توانست در اسفندماه سال گذشته به رکورد فروش ماهیانه بیش از دو هزار و 500 میلیارد تومان دست پیدا کند و بیش از 850 هزار تن تختال در بازارهای داخلی که مورد تأکید فولاد هرمزگان می باشد عرضه کند که 15درصد افزایش نسبت به سال گذشته را نشان می دهد.

    وی افزود: شرکت فولاد هرمزگان توانست در سال گذشته از نظر درآمد در بازار داخلی به فروش 7 هزار و 500 میلیاردتومانی دست یابد که با رشد 159 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته همراه بود.

    مدیرعامل فولاد هرمزگان افزایش درآمد صادراتی شرکت در سال گذشته را بیش از 81درصد اعلام واضافه کرد:  در سال 99 حدود 13 هزار و 340 میلیاردتومان درآمد توسط این واحد تولیدی کسب شد و ین درحالی است که در سال 98، این رقم 6 هزار و 115 میلیارد تومان بود .
    به گفته ارزانی، سال 99 در مجموع درآمد بازارهای داخلی و صادرات در فولاد هرمزگان با رشد 118 درصدی همراه بود و 820 هزار تن فولاد نیز در بورس کالا عرضه شد که حدود 30 درصد بیش از دستورالعمل وزارت صنعت، معدن وتجارت بود.
    وی گفت:  پیش بینی می شود این شرکت حدود 5 هزار 400 میلیارد تومان سود ناخالص را به همراه داشته باشد و سود هر سهم (EPS) به حدود 215 تومان برسد.

    برچسب ها