عصر خودرو

وزیر آب و برق پاکستان:

ایران بهترین گزینه ما برای واردات انرژی است

عصر بازار- وزیر آب و برق پاکستان با اشاره به سفر قریب الوقوع 'حسن روحانی' رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد در شرایط پسابرجام و لغو تحریم ها، تصریح کرد: اکنون ایران بهترین گزینه برای پاکستان برای واردات برق، گاز و نفت است.

ایران بهترین گزینه ما برای واردات انرژی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، 'خواجه محمد آصف' گفت: لغو تحریم ها امکانات، فضا و زمینه های خوبی را برای گسترش همکاری های ایران و پاکستان به ویژه در حوزه واردات انرژی از ایران فراهم کرده است.
    وی با اشاره به این که هم اکنون میزان واردات برق پاکستان از ایران کمتر از یکصد مگاوات است، گفت: بستر لازم برای افزایش این رقم به یک هزار مگاوات و در مراحل بعدی، به سه هزار مگاوات فراهم شده است و ایران به عنوان یک کشور همسایه و همجوار پاکستان، بهترین گزینه و اقتصادی ترین مسیر برای پاکستان در زمینه واردات گاز، برق و نفت است.
    وزیر آب و برق پاکستان، واردات انرژی از ایران را دارای صرفه اقتصادی برای کشورش دانست و گفت: امیدواریم در جریان سفر جناب آقای حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد، پیشرفت های بزرگی در حوزه مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور ایجاد شود.
    خواجه محمد آصف افزود: با توجه به اینکه پاکستان با بحران شدید کمبود برق مواجه است، تمایل داریم واردات برق از ایران را به سه هزار مگاوات افزایش دهیم و امیدواریم در آینده نه چندان طولانی، بتوانیم حجم واردات برق از ایران را از میزان کنونی به یکهزار مگاوات، و در فازهای بعدی در حدود سه تا چهار سال آینده، این رقم را به سه هزار مگاوات افزایش دهیم.
    'هوشنگ فلاحتیان' معاون برق و انرژی وزات نیروی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: مجموع مطالبات ایران از کشورهای پیرامونی در زمینه صادرات برق به یک میلیارد و 500 میلیون دلار رسیده است ولی با این وجود، قابلیت افزایش سه هزار مگاواتی صادرات برق به پاکستان وجود دارد.
    فلاحتیان گفت: ایران با پاکستان در تعامل است تا اسلام آباد با باز کردن ال.سی نسبت به پرداخت بدهی های خود اقدام کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها