عصر خودرو

قطر از تمام تولیدکنندگان نفت برای حضور در نشست دوحه دعوت کرد

عصر بازار- وزارت انرژی قطر اعلام کرد برای حضور تمام کشورهای تولیدکننده اوپکی و غیراوپکی نفت برای شرکت در نشست نفتی ماه آینده در دوحه دعوت‌نامه ارسال کرده است.

قطر از تمام تولیدکنندگان نفت برای حضور در نشست دوحه دعوت کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، وزارت انرژی قطر اعلام کرد به تمام کشورهای عضو اوپک و کشورهای عمده تولیدکننده نفت غیر عضو اوپک برای شرکت در نشست دوهه دعوت‌نامه ارسال کرده است.

    این وزارتخانه دولت قطر اعلام کرده است نشست مذکور در روز 17 آوریل سال جاری در دوحه برگزار خواهد شد. بنا به اعلام رسمی وزارت انرژی این کشور در این دعوت‌نامه بر لزوم بازگرداندن تعادل به بازار نفت و همچنین بهبود اقتصاد جهانی تاکید شده است.

    بنا به اعلام دولت قطر در این نشست تلاش خواهد شد تا توافق‌نامه‌ای برای عدم افزایش تولید و صادرات نفت از سوی کشورهای حاضر در این نشست به امضا برسد.

    هدف از این اقدام کاهش مازاد عرضه کنونی در بازار نفت خواهد بود که به نفع همه کشورهای حاضر است.

    بنا به گفته وزیر انرژی قطر تاکنون 15 کشور عضو اوپک و غیرعضو اوپک از این نشست اعلام حمایت کرده‌اند و این کشورها در مجموع حدود 73 درصد از کل نفت جهان را تولید می‌کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها