عصر خودرو

گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پارس الکتریک

عصر بازار: مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پارس الکتریک با حضور ۷۵% از سهامداران تشکیل گردید.

گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پارس الکتریک
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تامین سرمایه نوین، عمده مباحث صورت گرفته در این مجمع شامل، تولید 6000 دستگاه تلویزیون، ساختمان طالقانی و قراداد اجاره رایتل بوده است. با توجه به اینکه صورت سود و زیان تلفیقی شرکت پارس الکتریک زیان شناسایی کرده است، سود نقدی به تصویب نرسید.

    محل برگزاری : ساعت 15 مورخ  31/04/1394 در سالن تلاش
    سال مالی 29/12/1393


    هیات رئیسه مجمع

    رئیس : خالق
    ناظر : حاجی پور
    ناظر : نماینده سرمایه گذاری ملی ایران
    مدیرعامل : آقایی
    گزارش هیات مدیره
    در ابتدای جلسه مدیرعامل شرکت پارس الکتریک سعی در ارائه گزارش هیئت مدیره داشته است که با توجه به اینکه این گزارش در اختیار سهامداران قرار نگرفته و گزارش ارائه شده نا مفهوم بوده است با اعتراض سهامداران این گزارش نیمه کاره ماند. از جمله فعالیت هایی که آقایی مدیرعامل شرکت در گزارش خود ذکر کرد انتقال مالکیت دفتر مرکزی شرکت در خیابان طالقانی است. در حال حاضر 1.5 طبقه از این دفتر به مالکیت شرکت رسیده است و شرکت ادعا دارد که مالک کل ساختمان است که بایداز طریق مراجع حقوقی مورد پیگیری قرار بگیرید. همچنین بسیاری از دارایی های شرکت ناپیدا بوده و در دفاتر ثبت نشده است در سال جاری به ترازنامه شرکت اضافه شده است. از برنامه های آینده شرکت به احیا تولید، وصول مطالبات، اصلاح حساب ها، تهاتر بدهی های مالیاتی و به روز کردن پرونده ها، پیگیری پرونده های حقوقی، فروش املاک شرکت به تامین منابع مالی ، فروش اموال و دارایی های مازاد و غیر مولد که عمده آن ها به فروش رسیده است و اداره و مدیریت شرکتهای تابعه باهدف خروج از بحران های مالی، اشاره شد.
    در مورد شرکت سیرجان اعلام شد که پرونده آن در حال پیگیری می باشد و همچنین در مورد عالم آرا نیز تلاش هیئت مدیره این است که این شرکت با افزایش سرمایه از طریق تجدید ارزیابی دارایی ها از ماده 141 خارج شود.
    هیئت مدیره از گروهی به نام های علی پور و سلطانی درخواست کرد که گزارشی را که برای تعیین استراتژی شرکت به منظور تولید بهترین محصول تهیه گردیده است ارائه کند. با توجه به این گزارش بهترین راه حل برای برون رفت از حالت رکود شرکت، تولید قطعات الکترونیکی و الکتریکی خودرو، کامپیوتر، مخابرات، اتوماسیون و غیره می باشد.
    بندهای حسابرسی و بحث های مرتبط
    با توجه به بندهای اظهار شده توسط حسابرس و پاسخ هیئت رئیسه می توان به موارد زیر اشاره کرد.
    شهرداری شرکت اصلی را در خصوص تخلفات عملیات ساختمانی محکوم به تخریب 20,885 متر مربع اضافه بنا نموده است، مدیرعامل پاسخ داد که 7,295 مترمربع را تخریب نموده است اما مابقی به دلیل اینکه زیربنا می باشد و باعث ریخته شدن واحد های بالایی می باشد امکان ندارد و شرکت درخواست بخشودگی نموده است که در دست رسیدگی می باشد.
    طبق مصوبات هیئت مدیره قبلی، شرکت در نظر داشت که شرکت کارتن البرز را به فروش برساند، در پاسخ بیان شد که هیئت مدیره جدید تصمیم به فروش سهام این کارخانه ندارد.
    در مورد مطالبات سنواتی شرکت اصلی و فرعی بندی اظهار شد که بنا به تکلیف مجمع بر اساس صرف وصلاح شرکت پارس الکتریک نیاز به ذخیره دیده نمی شود و در جهت وصول مطالبات اقدامات لازم صورت گیرد
    در مورد پرونده قاچاق کارخانه سیرجان اعلام شد که این در حال پیگیری حقوقی بوده و نظر گمرک مثبت اعلام شده است و به احتمال زیاد رای به نفع شرکت  صادر خواهد شد.
    در مورد ساختمان خیابان طالقانی بندی اظهار شد که بحث مفصلی دراین باره در مجمع انجام شد. با توجه به صحبت های صورت گرفته، شرکت پارس الکتریک 1.5 طبقه از این ساختمان را از ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اجاره کرده است. اما با توجه به اینکه از سال 1380 قرارداد استیجاری نداشته این ستاد از شرکت شکایت کرده که به نفع شرکت پارس الکتریک رای صادر شد. اما در این بین شرکت متوجه شده است که این ساختمان متعلق به شرکت می باشد. که به لحاظ حقوقی درحال پیگیری است. مدیرعامل اعلام کرد که در اسناد شرکت سندی وجود دارد که نشان می دهد قبل از انقلاب این ساختمان در مالکیت شرکت پارس الکتریک بوده است، اما بعد از انقلا ب این ساختمان در اختیار ستاد اجرایی فرمان امام(ره) قرار گرفته است. در این بین شرکت لوازم خانگی پارس(تحت مالکیت شستا می باشد) که ساکن عمده طبقات این ساختمان است در این ساختمان تابلوی شرکت خود را نصب کرد که موجب اعتراض شدید شرکت پارس الکتریک شده است. ابوترابی فرد نماینده سرمایه گذاری ملی در هیئت مدیره نیز به این کار هلدینگ شستا اعتراض کرد. سهامدار خرد به خالق اعتراض کرد که با توجه به اینکه شرکت لوازم خانگی پارس متعلق به شستا می باشد و همچنین مالک بودن شرکت پارس الکتریک محرز شده است ، چرا شستا اقدام حکم نمی کند که شرکت لوازم خانگی پارس این ساختمان را تخلیه کند. خالق در پاسخ بیان کرد که نماینده سهامدار شستا درهیئت مدیره این شرکت هیچ وقت همیشه تابع سهامدار عمده نخواهد بود. و عضو هیئت مدیره نمی تواند حرف سهامدار عمده را گوش کند، بلکه باید صلاح شرکت را در نظر بگیرد.
    در مورد معاملات مشمول ماده 129 اصلاحیه قانون تجارت بحث فراوانی صورت گرفت. با توجه به یادداشت مربوط به معاملات با اشخاص وابسته در صورت های مالی معامله اجاره شاتل جزو معاملات مشمول ماده 129 اصلاحیه قانون تجارت قرار نگرفته است. خالق بیان کرد که معاملات مشمول 129 تنها معاملاتی است که عضو هیئت مدیره مشترک داشته باشند، اما سهامداران خرد ، ابوترابی فرد و نماینده سرمایه گذاری ملی و همچنین نماینده سازمان بورس اوراق بهادار این موضوع را قبول نداشته و اعلام کردند که این معامله نیز باید مشمول ماده 129 قرار بگیرد. سازمان حسابرسی نیز در پاسخ به این سوال گفت که درمورد مشمولیت این معامله در ماده 129 ابهام وجود دارد و از ارائه رای قطعی خودداری کرد. ابوترابی فرد اعلام کرد که در هیئت مدیره در مورد معامله اجاره رایتل اعتراض داشته است و حتی بیان کرد که صورت های مالی که به ایشان برای امضا داده شده بود با صورت های مالی که در شبکه کدال قرار گرفته است تفاوت دارد. حسابرس اعلام کرد که مبلغ این اجاره با توجه به نظر کارشناسی حداقل تعیین شده را رعایت کرده است، سهامدار خرد اعتراض کرد که حداقل رعایت شده است اما ممکن است که تقاضا برای اجاره با قیمت بیشتر وجود داشته باشد. ظاهرا قرارداد 15 ساله بوده است که هر 2 سال باید تمدید شود. سهامداران خرد به همراه سرمایه گذاری ملی ایران اعلام کردند که معاملات مشمول ماده 129 قانون تجارت را مورد تنفیذ قرار نمی دهند. در این بین یکی از سهامداران اعتراض کرد که در گزارش هیئت مدیره ارسال شده به شبکه کدال این معامله جز معاملات مشمول ماده 129 اعلام شده است که خالق در پاسخ بیان کرد که پیگیری می شود

    سوال و جواب
    از هیئت مدیره سوال شد که آیا شرکت برنامه تولید دارد یا خیر؟ در پاسخ هیئت مدیره اعلام کرد که در سال 1394 قصد دارد که با برند TCL وارد همکاری شده و 6000 دستگاه تلویزیون ال ای دی تولید کند.
    در ادامه سوال شد که اگر این تلویزیون ها به مبلغ 2 میلیون تومان هم فروخته شود با سود حاشیه سود 20% تنها 1.2 میلیارد تومان سود عاید شرکت می شود ، چرا منابع شرکت را درگیر این سود پایین می کنید در صورتی که شرکت می تواند این محصول را در کارخانه سیرجان که معاف از مالیات می باشد تولید کند، مدیرعامل در پاسخ بیان کرد سیرجان ممنوع المعامله می باشد.
    از هیئت مدیره سوال شد که تجهیزات آلمانی شرکت فروخته شده است یا خیر، مدیرعامل پاسخ داد که 3 خط از کارخانه سیرجان به قزوین انتقال داده شده است و به دنبال خرید تجهیزات جدید به منظور تولید هستند که در حال حاضر مشکل است.
    نماینده گروه سرمایه گذاری ملی در مورد میزان سرمایه گذاری بابت تولید تلویزیون و همچنین میزان پیشرفت آن سوال کرد مدیرعامل پاسخ داد که 6 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و در حدود 3 هفته اخیر به بهره برداری رسیده است.
    یکی از سهامداران سوال کرد که  تولید در سیرجان به شرط صادرات بوده است، نه فروش به داخل، و اگر در داخل فروخته شود باید حقوق گمرکی پرداخت گردد، به همین دلیل چون حقوق گمرکی پرداخت نشده است قاچاق شناسایی شده و شرکت سیرجان را ممنوع المعامله کرده است. این در حالی است که معاون حقوقی شرکت پارس الکتریک اعلام کرد که این طور نبوده و قاچاق مربوط به واردات قطعات است.
    از هیئت مدیره سوال شد که آیا شهرداری خواستار خرید زمین قبلی شرکت می باشد، مدیرعامل پاسخ مثبت داده اما مبلغی را بابت آن پیشنهاد نداده است.
    خالق نماینده شستا در مجمع نیز اعلام کرد که شستا نیازی نمی بیند که سهام شرکت پارس الکتریک را بخرد.
    سود نقدی
    به دلیل اینکه صورت سود و زیان تلفیقی شرکت زیان ده می باشد سود نقدی تصویب نشد.
    سایر مصوبات
    تصویب صورت های مالی
    تعیین سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس رسمی
    روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی
    حق حضور اعضای هیئت مدیره 600 هزار تومان
    به دلیل اینکه سود نقدی به تصویب نرسید پاداشی برای هیئت مدیره د ر نظر گرفته نشد.

    جمع بندی
    آنچه که بتوان از نکات تاثیر گذار در سود دهی شرکت پارس الکتریک باشد در مجمع شرکت اعلام نشد. همچنین شستا اعلام کرد که نیاز به خرید سهم نمی بینید. لذا با توجه به اینکه شرکت فروش زمین را در برنامه های خود ندارد،  انتظاری از مثبت بودن این سهم در آینده دیده نمی شود.

    برچسب ها