عصر خودرو

وزیر نفت هند برای امضای قرارداد فرزاد-ب به ایران سفر می کند

عصر بازار- منابع مطلع در دهلی نو اعلام کردند «دارمندراپرادهان » وزیر نفت و گاز طبیعی هند ۱۸ فروردین برای امضای قرارداد توسعه میدان گازی فرزاد ب به ایران سفر می کند.

وزیر نفت هند برای امضای قرارداد فرزاد-ب به ایران سفر می کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، کنسرسیومی متشکل از شاخه خارجی شرکت نفت و گاز طبیعی هند (OVL)، ایندین اویل (IOC) و اویل ایندیا در سال 2008 به کشف گازی فرزاد ب کمک کردند اما به دلیل تحریم های غرب علیه ایران، برای استخراج گاز از آن درخواستی مطرح نکردند.

    در سپتامبر 2014، ایران با اشاره به تاخیر شرکت های هندی در توسعه میدان فرزاد ب، این میدان را در فهرست میادینی قرار داد که قرار است برای آنها مناقصه برگزار شود. در آوریل 2015، تیمی از وزارت نفت هند به ایران سفر کرد تا با مقامات کشور برای انعقاد قرارداد توسعه این میدان گفت وگو کند.
    روزنامه انگلیسی زبان «فاینانشال اکسپرس»، روز سه شنبه در گزارشی به نقل از منابع مطلع نوشت وزیر نفت و گاز طبیعی هند در 6 الی 7 آوریل(18 و 19 فروردین ) از ایران به منظور امضای یک قرارداد قطعی برای توسعه حوزه گازی فرزدا-بی دیدن می کند.
    هند و ایران تاکنون به پیشرفت چندانی در مورد استخراج گاز از این حوزه حاوی 21.68 تریلیون فوت مکعب گاز طبیعی که حدود 60 درصد از آن قابل استخراج است دست نیافته اند.
    یک مقام ارشد هندی، در پاسخ به سوالی در خصوص امکان امضای قراردادی بین ایران و هند برای توسعه بلوک گازی فرزاد-ب در سفر «پرادهان» از ایران، گفت:وزیر نفت وگاز طبیعی هند دراین سفر به دنبال امضای قرارداد توسعه میدان فرزاد ب است .
    وزیر نفت وگاز طبیعی و «ان.کی .ورما »مدیرعامل شاخه خارجی شرکت نفت وگاز طبیعی هند از هرگونه اظهار نظری در خصوص این سفر خودداری کردند.
    به گفته کارشناسان انرژی ،سرمایه گذاری های برای استخراج گاز از فرزاد-ب به عوامل گوناگون از جمله اطلاعات فنی و شرایط قرارداد بستگی دارد.
    این افراد می افزایند:برای بهره برداری از گاز این میدان باید سرمایه گذاری به ارزش 3 تا 5 میلیارد دلار در این میدان انجام شود.
    دهلی نو قبلا یک بسته جامع برای طرح فرزاد-ب که شامل مبادله گاز این حوزه با گاز حوزه های دیگر در بندر چابهار و احداث یک خط لوله برای انتقال گاز اضافی به هند پیشنهاد کرده بود.
    یک مقام شاخه خارجی شرکت نفت و گاز طبیعی به فاینانشال اکسپرس گفت که دهلی نو پیشنهاد جدید را به ایران برای توسعه حوزه گازی فرزاد-ب در این سفر به ایران می دهد.
    پیش از این یک هیئت متشکل از «راجیو مهریشی » قائم مقام سابق بخش امور اقتصادی ،«اشوتوش جیندال » مدیرکل وزارت نفت و تعدادی از مقامات شاخه خارجی شرکت نفت وگاز طبیعی ،اویل ایندیا و ایندین اویل برای گفت وگو با مقامات وزارت نفت وگاز کشور به ایران سفر کرده بودند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها