عصر خودرو

رئیس هیات مدیره مخابرات خبر داد:

جزییات سرمایه‌گذاری دومین وندور ارتباطی جهان در مخابرات ایران

عصر بازار- رئیس هیات مدیره هلدینگ مخابرات ایران زمینه‌های سرمایه‌گذاری دومین وندور ارتباطی جهان در شرکت مخابرات ایران را تشریح کرد.

جزییات سرمایه‌گذاری دومین وندور ارتباطی جهان در مخابرات ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از تسنیم، شرکت مخابرات ایران به عنوان یکی از صنایع فعال و با راندمان بالا در چرخه اقتصادی کشور، با استفاده از شرایط فراهم شده پساتحریم وارد مذاکره با دومین وندور تجهیزات مخابراتی و ارتباطی دنیا شده است.

    بزرگترین کمپانی ارتباطی ایران به منظور تامین تجهیزات مخابراتی و توسعه سرمایه‌گذاری‌ها، سال 1395 را زمان به بار نشستن سرمایه‌گذاری‌ها و توسعه همه جانبه مخابرات عنوان کرده است.

    این شرکت در اقدامی هوشمندانه با دومین وندور بین‌المللی تجهیزات مخابراتی جهان، قرارداد یک میلیارد یورویی به صورت فاینانس برای خرید تجهیزات مخابراتی بسته که در ابتدا 15 درصد این مبلغ را پرداخت می‌کند و 85 درصد باقی را بعد از سه سال که تجهیزات نصب و راه‌اندازی شد، در اقساط پنج ساله باز پرداخت خواهد کرد.

    این اعتبارات از محل سرمایه‌گذاری 50 درصد سود سهام سهامداران این شرکت خصوصی تأمین شده و خواهد شد.

    سید مصطفی سید هاشمی –رئیس هیات مدیره مخابرات ایران- درباره اینکه با چنین فاینانسی اجزه مشارکت در چه بخش‌هایی به این وندور بین‌المللی داده شده است؟، گفت: این کمپانی در تأمین تجهیزات ارتباطی فعال است و لذا در حوزه NGN/IMS، دیتا، بهینه کردن صنایع موجود شرکت ارتباطات سیار نظیر توسعه نسل اول BTSهای همراه اول و... از آن بهره خواهیم برد.

    به گزارش تسنیم، IMS نوعی سامانه چند لایه‌ای برای ارائه سرویس‌های چند رسانه‌ای به تمام کاربران مخابراتی مستقل از نحوه دسترسی آنها به شبکه است. IMS جدیدترین شبکه‌ای است که به منظور محقق کردن ایده شبکه‌های نسل اینده (NGN) طراحی، آزمایش و اجرا شد.

    به عبارت دیگر IMS در شکل نهایی خود جایگزین شبکه‌های فعلی تلفن ثابت و همراه خواهد شد. ایده اصلی این سامانه انتقال تمامی اطلاعات اعم از صوت، دیتا، سرویس‌های ویژه و سیگنالینگ بر بستر واحدی از IP  است که تحت مدیریت واحدی در شبکه جریان پیدا می‌کنند.

     

    برچسب ها