عصر خودرو

رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان امور مالیاتی اعلام کرد:

اجرای ۲۵ پروژه هوشمند سازی اقتصاد کشور در سال ۹۹

عصر بازار- رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: در سال ۱۳۹۹ در راستای هوشمند سازی اقتصاد کشور ۲۵ پروژه کلان در دولت تدبیر و امید طراحی و اجرا شده است.

اجرای ۲۵ پروژه هوشمند سازی اقتصاد کشور در سال ۹۹
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، «علی عبدالهی» در نشست خبری ارایه عملکرد، برنامه ها و پروژه های وزارت امور اقتصادی و دارایی در حوزه فناوری اطلاعات " در سازمان امور مالیاتی کشور، افزود: فهرست 50 پروژه در این سند برای سال 1399 تعیین شد در میان این پروژه ها 33پروژه به عنوان پروژه های راهبردی شناسایی و از این 33 پروژه نیز 25 مورد به بهره برداری رسیده است.

    وی اضافه کرد: علاوه بر پروژه های فوق، پروژه پنجره واحد خدمات مالیاتی فردا رونمایی خواهد شد و پروژه پنجره واحد فرصت های سرمایه گذاری خارجی اوایل سال جدید به بهره برداری خواهد رسید.

    رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند با بیان اینکه وزارت اقتصاد همچنین در راستای هوشمندسازی اقتصاد، خزانه داری الکترونیک را تکمیل کرد، ادامه داد: از دستاوردهای این پروژه این است که حساب‌های بانک‌های دولتی کاملا به بانک مرکزی منتقل شد. با این کار 220 هزار فقره حساب دولتی کاهش یافت. 
    وی در ادامه اظهار داشت: استقرار کامل درخواست وجه الکترونیکی در سطح دستگاه های اجرایی در کل ستاد و در سطح استان‌ها عملیاتی شد. امروز می توانیم ادعا کنیم که حقق و دستمزد حدود 2 میلیون و 500 هزار نفر کارکنان دولت به صورت آنی پرداخت می شود.
    عبدالهی افزود: همچنین، سفته الکترونیکی در فرایند اعطای تسهیلات کرونایی به کار گرفته شد و بیش از 65هزار قرارداد اعطای تسهیلات مبتنی بر سفته الکترونیکی در تسهیلات کرونایی با استفاده از موبایل بانک انجام شد.رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند  ضمن تاکید بر اهمیت آی تی در کسب و کارها و  در کل اقتصاد کشور گفت: توسعه اقتصاد هوشمند در دستور کار وزیر اقتصاد قرار داشته و بر همین اساس در سال گذشته "سند نقشه راه گذار به اقتصاد هوشمند" تهیه و در فرایند عملیاتی قرار گرفت.

    برچسب ها