عصر خودرو

رئیس بانک مرکزی پاکستان:

هیچ مانعی برای ایجاد شعب بانک های ایرانی در پاکستان نیست

عصر بازار- رئیس بانک مرکزی پاکستان در آستانه سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد، تاکید کرد که تمام موانع از مسیر فعالیت دوباره شعب بانک های ایرانی درپاکستان کنار رفته و هربانک ایرانی که بخواهد در پاکستان شعبه دایر کند، بلافاصله انجام خواهد شد.

هیچ مانعی برای ایجاد شعب بانک های ایرانی در پاکستان نیست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، 'اشرف محمود واترا' گفت: درسال های گذشته بانک ملی ایران برای ایجاد شعبه در پاکستان ابراز علاقمندی کرده بود و اکنون اگر بانک ملی یا هر بانک ایرانی دیگر همچنان علاقمند به حضور در پاکستان باشد، از آن به گرمی و با آغوش باز استقبال می کنیم.
    حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران روزهای ششم و هفتم فروردین در راس یک هیات عالی رتبه اقتصادی و سیاسی و به همراه هیات بزرگی متشکل از دهها نفر از فعالان عرصه های تجاری و اقتصادی و بخش خصوصی، به اسلام آباد سفر خواهد کرد.
    وی گفت: در سالیان گذشته، بانک های پاکستانی نیز در ایران فعال بودند و امروز که صف طولانی بانک های خارجی برای ایجاد شعب خود در ایران شکل گرفته است، تعدادی از بانک های پاکستانی نیز خواستار حضور در ایران هستند و با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های بالای تجاری و اقتصادی در ایران، بانک های زیادی به دنبال بازگشایی شعبات خود در این کشور هستند.
    رئیس بانک مرکزی پاکستان گفت: اخیرا، حدود سه هفته پیش نمایندگانی از سه بانک پاکستانی شامل 'بانک الفلاح'، 'بانک پنجاب' و 'بانک میزان' همراه هیات بزرگ اتاق بازرگانی و صنایع لاهور به ایران سفر کردند و این سه بانک از ظرفیت بسیار بالایی برای همکاری با شرکت های تجاری و اقتصادی ایران و بانک های ایرانی برخوردار هستند.
    اشرف محمود واترا گفت: بازار و عرصه اقتصاد و تجارت پاکستان و فعالان تجاری و بخش خصوصی این کشور بسیار علاقمند به همکاری با ایران هستند و از زمان لغو تحریم ها تاکنون، رفت و آمدهای زیادی میان دو کشور در حوزه های یاد شده انجام شده و زمینه های خوبی برای همکاری فراهم شده است که با سفر قریب الوقوع حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان، این زمینه ها به مراتب آماده تر خواهد شد و گسترش بیشتری خواهد یافت.
    وی گفت: هر روز روند تحولات و پیشرفت زمینه های همکاری اقتصادی و تجاری و بانکی میان ایران پاکستان به سرعت پیش می رود و تقریبا هر روز یک پیشرفت تازه و یک تحول جدید در این زمینه میان دو کشور انجام می شود. بانک ها و اتاق های بازرگانی و صنایع و بخش های خصوصی دو کشور با هم در تماس هستند و کارهای خوبی در حال انجام است.
    رئیس بانک مرکزی پاکستان با اشاره به اینکه هنوز بخشی از تحریم ها علیه ایران به قوت خود باقی است گفت: تحریم ها شامل دو بخش بود: یکی تحریم های سازمان ملل و دیگری تحریم های وضع شده از سوی آمریکا. هنوز بخش هایی از تحریم های وضع شده از سوی آمریکا علیه ایران به قوت خود باقی است . بنابراین تراکنش های بانکی میان ایران و پاکستان فعلا می تواند از طریق ارزهایی نظیر یورو، ین ژاپن، پوند انگلیس یا هر ارز خارجی دیگر غیر از دلار آمریکا انجام شود.
    اشرف محمود واترا گفت: با توجه به اینکه نظر آمریکا درخصوص رفع تحریم های سازمان ملل علیه ایران مثبت بوده است، امیدواریم تحریم های وضع شده از سوی خود آمریکایی ها نیز با گذر زمان و با پیشرفت تحولات مثبت، برطرف شود زیرا درصورتی که این تحریم ها ادامه یابد، این تنها ایران نیست که ضرر می کند، بلکه ادامه این تحریم موجب خسارت پاکستان، خود آمریکا، کشورهای اروپایی وتمام کشورهایی خواهد بود که روند همکاری های اقتصادی و تجاری خود را با ایران عملا آغاز کرده اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها