عصر خودرو

ونزوئلا از بی‌پی و چین نفت می‌خرد

عصر بازار- شرکت ملی نفت ونزوئلا (PDVSA) قرار است در سه ماه دوم امسال از بی‌پی انگلیس و چین نفت سبک خریداری کند.

ونزوئلا از بی‌پی و چین نفت می‌خرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، معامله گران بازار نفت اعلام کردند: شرکت ملی نفت ونزوئلا با بی‌پی و شرکت ملی نفت چین توافق کرده است در سه ماه دوم امسال هشت میلیون بشکه نفت خام سبک نیجریه را خریداری کند.

    این توافق که واردات نفت سبک ونزوئلا را به شدت افزایش می دهد، می تواند دسترسی بی پی به نفت ونزوئلا را برای فرآورش و فروش دوباره فراهم کند، چین نیز پس از این توافق می تواند خرید نفت خود را از ونزوئلا افزایش دهد.

    به گزارش موسسه پلاتس، شرکت چاینا اویل که زیرمجموعه شرکت ملی نفت چین به شمار می رود، طرف چینی این توافق به شمار می رود و قرار است دو میلیون و 700 هزار بشکه نفت آمریکا را در ماه آوریل به پایانه های ونزوئلا در کوراکائو به قیمت مصوب نفت آمریکا بر اساس بازار نیویورک افزون بر یک دلار و ٥٨ سنت منتقل کند.

    بی پی نیز توافق کرده است ٢ میلیون و 700 هزار بشکه نفت آمریکا را در ماه آوریل به ازای هر بشکه ٢ دلار و ٢٩ سنت بیشتر از قیمت روز نفت در بازار نیویورک و نیز ٢ میلیون و 700 هزار بشکه نفت سبک نیجریه را در ماههای مه و ژوئن به ازای هر بشکه ٢ دلار بیشتر از قیمت روز نفت در بازار نیویورک به ونزوئلا منتقل کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها