عصر خودرو

موافقت ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان با افزایش بودجه صندوق بین المللی پول

عصر بازار- رئیس صندوق بین المللی پول طی اظهاراتی اعلام کرد که ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان (G۲۰) موسوم به گروه ۲۰ موافقت کرده اند که ذخایر این صندوق را با تخصیص ارز حق برداشت ویژه (SDR) افزایش دهند.

موافقت ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان با افزایش بودجه صندوق بین المللی پول
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از کالاخبر، کریستالینا جورجیوا در نشست مجمع مالی آفریقای صندوق بین المللی پول که روز سه شنبه به صورت آنلاین پخش شد، گفت: ما سرانجام جمعه گذشته در نشست G20 برای کار روی تخصیص حق برداشت ویژه جدید (چراغ) سبز گرفتیم.

    وی بدون اینکه به ارز این بودجه اشاره کند، گفت: 500 میلیارد خواهد بود که هر یک از اعضای صندوق بین المللی پول بلافاصله پس از کمک به این ذخایر سهم خود را دریافت خواهند کرد.

    مقامات اقتصادی کشورهای عضو گروه 20 جمعه گذشته حمایت گسترده خود را از افزایش ذخایر اضطراری صندوق بین المللی پول اعلام کرده بودند. این اظهارات پس از آن صورت گرفت که مقامات آمریکایی مخالفت دولت قبلی را کنار گذاشتند.

    ایتالیا که امسال ریاست G20 را بر عهده دارد، برای صدور 500 میلیارد دلار حق برداشت ویژه تلاش می کند، اقدامی که بسیاری دیگر از اعضای G20 از آن پشتیبانی می کنند و راهی برای تأمین نقدینگی کشورهای فقیر که تحت تأثیر همه گیری کرونا قرار گرفته اند، محسوب می شود. گفته می شود استفاده از این روش سطح بدهی این کشورها را افزایش نمی دهد.

    جورجیوا همچنین اعلام کرد که این صندوق راه های توزیع مجدد حق برداشت ویژه را بررسی می کند. حق برداشت ویژه ذخایر ارز خارجی اضافی است که توسط صندوق بین المللی پول به همان اندازه که بانک مرکزی پول چاپ می کند، صادر می شود.

    تیدجان تیام، نماینده ویژه اتحادیه آفریقا در امور کرونا نیز طی اظهاراتی در همان رویداد از G20 خواست که طرح تعلیق بدهی کشورهای فقیر را تمدید کند.

    برچسب ها