عصر خودرو

وست تگزاس ۳۹ دلار

بهای طلای سیاه برنت به ۴۱ دلار رسید

عصر بازار- در پی خوش بینی ها نسبت به توافق تولیدکنندگان بزرگ بر سر تثبیت تولید نفت خود در سطح ماه ژانویه در ٢٨ فروردین ماه ٩٥ در دوحه، قیمت های جهانی نفت خام افزایش یافت.

بهای طلای سیاه برنت به ۴۱ دلار رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از نسیم آنلاین ،قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال روز یکشنبه،یکم فروردین ماه سال جاری بر روی رقم 41 دلار و 20 سنت ایستاد.

    قیمت هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدییت هم در همین روز به رقم  39 دلار و 44 سنت رسید.

    این گزارش می افزاید که بهای هر بشکه نفت  خام سازمان اوپک هم به 34 دلار و 74 سنت رسیده است.

    به نظر می رسد دلیل کاهش شدید قیمت نفت در ١٩ ماه اخیر برخاسته از این امر بوده که  تولیدکنندگان بزرگ از جمله عربستان و روسیه از کاهش تولید به دلیل افت قیمت خودداری کرده اند تا سهم بازار خود را حفظ کنند.

    با این حال، برآوردها حاکی از این بوده که عرضه و تقاضای طلای سیاه  در سال ٢۰١٧ به توازن خواهند رسید.

    کمی  پیشتر، قیمت های جهانی نفت خام ،در پی خوش بینی ها نسبت به اجماع تولید کنندگان بزرگ بر تثبیت تولید نفت خود در سطح ماه ژانویه، با افزایش همراه شد.

    در پی  خوش بینی ها نسبت به توافق تولیدکنندگان بزرگ بر سر تثبیت تولید نفت خود در سطح ماه ژانویه در نشست ١٧ آوریل (٢٨ فروردین ماه ٩٥) در دوحه و افزایش صادرات نفت خام آمریکا و تقاضای این کشور برای بنزین، قیمتهای جهانی نفت خام افزایش یافت، به طوری که قیمت نفت خام آمریکا با پنج درصد افزایش از مرز ٤۰ دلار برای هر بشکه گذشت.

    عربستان و کشورهای غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که در راس آنها روسیه قرار دارد، ١٧ آوریل در دوحه، پایتخت قطر برای نخستین توافق جهانی بر سر عرضه نفت خام پس از ١٥ سال گردهم می آیند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها