عصر خودرو

مبادلات برق در بورس انرژی سه برابر شد

عصر بازار- برنامه‌ریزی برای ساماندهی بخش توزیع نیروی برق کشور و تصویب قانون حمایت از صنعت برق، توسط مجلس شورای اسلامی از دیگر کارهای سال ۹۴ بوده است.

مبادلات برق در بورس انرژی سه برابر شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از نسیم آنلاین، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از آمادگی صنعت برق کشور برای خدمات‌رسانی در ایام نوروز به هم میهنان خبر داد.

    هوشنگ فلاحتیان، گفت: برق یکی از خدمات زیربنایی جامعه است که به‌طور مستقیم بر تمامی شئون زندگی مردم تاثیرگذار است و قطع چند لحظه ای این خدمت می‌تواند بر زندگی مردم اخلال وارد کند، وزارت نیرو و صنعت برق کشور آمادگی دارند تا در ایام نوروز برق مطمئن و پایدار کشور را برای هموطنان و مسافران نوروزی تامین کنند.

    وی در ادامه به دستاوردهای صنعت برق کشور در سال 94 اشاره کرد و افزود: طراحی و ابلاغ تعرفه‌های خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر از جمله کارهای مهم صنعت برق کشور بوده است.

    فلاحتیان آنگاه به تغییر در اساسنامه سازمان توسعه برق ایران و تشکیل شرکت مادر تخصصی تولید برق نیروگاه‌های حرارتی اشاره کرد و ادامه داد: برنامه‌ریزی برای ساماندهی بخش توزیع نیروی برق کشور و تصویب قانون حمایت از صنعت برق، توسط مجلس شورای اسلامی از دیگر کارهای سال 94 بوده است.

    وی عقد اولین قرارداد دو جانبه فروش برق بین نیروگاه‌های خصوصی و مشترک صنعتی و همچنین اخذ مصوبه شورای اقتصاد جهت تامین برق مشترکین 5 مگاوات و بیشتر، از طریق نیروگاه های خصوصی، و قرارداد دو جانبه با بورس انرژی را از جمله کارهای شاخص دانست و تصریح کرد: در سال 94 نسبت به سال 92، مبادلات برق در بورس انرژی سه برابر شد.

    معاون برق و انرژی وزیر نیرو، اضافه کرد: اجرای آئین حریم خطوط برق پس از تصویب دولت یازدهم از دیگر کارهای سال 94 بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها