عصر خودرو

بدهی فدرال آمریکا به ۱۰۲ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور افزایش می یابد

عصر بازار- دفتر بودجه کنگره آمریکا پیش‌بینی می‌کند بدهی فدرال آمریکا در ۲۰۲۱ به خاطر هزینه‌های بالای مربوط به بحران کرونا تا ۱۰۲ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور افزایش یابد و تا ۲۰۵۱ به ۲۰۲ درصد برسد.

بدهی فدرال آمریکا به ۱۰۲ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور افزایش می یابد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، دفتر بودجه کنگره آمریکا در آخرین پیش‌بینی بلند مدت خود اعلام کرد بار بدهی فدرال آمریکا طی 30 سال آینده دو برابر شده و به 202 درصد از تولید ناخالص داخلی آن می‌رسد که نتیجه رشد کسری بودجه و افزایش نرخ بهره خواهد بود.

    این دفتر پیش‌بینی می‌کند بدهی فدرال آمریکا در 2021 به خاطر هزینه‌های بالای مربوط به بحران کرونا تا 102 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور افزایش یابد. این هزینه ها طی یک دهه آینده از بین رفته و کسری بودجه سالانه آمریکا را به متوسط 4.4 درصد از تولید ناخالص داخلی می‌رساند. کسری بودجه آمریکا در حال حاضر برابر با 10.3 درصد است.

    ولی پیش بینی می‌شود کسری بودجه از 2032 تا 2041 به طور متوسط تا 7.9 درصد از تولید ناخالص داخلی افزایش یابد و طی دوره 2042 تا 2051 به 11.5 درصد از تولید ناخالص داخلی برسد.

    این پیش‌بینی‌ها تاثیرات احتمالی بسته محرک اقتصادی 1.9  تریلیون دلاری جو بایدن و طرح‌های او را برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها، آموزش و تحقیقات در نظر نگرفته است.

    عامل اصلی افزایش بدهی آمریکا در دهه‌های آینده از نظر تحلیلگران دفتر بودجه کنگره این کشور، فرضیه افزایش نرخ بهره به دنبال بهبود اقتصاد از بحران کروناست. این دفتر پیش‌بینی می‌کند سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا از متوسط 1.6 درصد در دوره 2021 تا 2025 ، تا 3 درصد طی دوره 2026 تا 2031 افزایش یافته و در 2051 به 4.9 درصد برسد.

    سوده اوراق قرضه 10 ساله آمریکا طی هفته‌های اخیر با توجه به خوش‌بینی در مورد رشد اقتصاد این کشور و نگرانی از افزایش احتمالی تورم در آینده، افزایش یافته و به 1.55 درصد رسیده است. این رقم در بیشتر روزهای سال گذشته میلادی کمتر از یک درصد بود.

    تحلیلگران دفتر بودجه کنگره آمریکا عقیده دارند نرخ بالاتر بهره هم کسری سالانه را افزایش می‌دهد و هم نسبت بدهی را به تولید ناخالص داخلی.

    برچسب ها